Scania a pus în operare primul său camion electric transportator de maşini şi anunţă parametrii acestuia

14 Aprilie 2023, 14:58
Redacţia PiataAuto.md
Scania anunţă că a pus în operare primul său camion electric transportator de maşini, încadrat în flota unei companii din Germania, numită ARS Altmann Automobillogistik. Modelul care stă la baza noului transport e Scania P25 electric, având o construcţie pe platforma camionului, la care se mai adaugă şi o remorcă. În total, Scania anunţă de acest camion electric va putea transporta până la 8 automobile, deci, aparent cu 2 automobile mai mult decât camionul electric Nikola care fusese încadrat de Nissan pentru transportul maşinilor sale electrice în SUA şi care putea transporta doar 6 maşini.
Diferenţa, însă, e că acolo maşinile grele erau problema, întrucât era vorba de Nissan Ariya electric. În cazul Scania, nu se spune nimic despre tipul automobilelor, ci doar despre numărul de spaţii disponibile, iar din imagini se pot vedea nişte VW-uri, ce par a fi de model T-Roc, relativ compacte şi cu motoare cu ardere internă, fiind deci mai uşoare. Masa totală a camionului cu remorcă e de 42 de tone, 2 tone în plus fiind garantate de excepţia acordată camioanelor electrice.
Scania mai anunţă şi alţi parametri, însă. Camionul are baterii ce însumează o capacitate de 230 kWh, deci nu foarte mare, ba chiar mai mică decât bateria unui Hummer EV, de fapt. Bateria se va încărca la o putere de până la 130 kW, mult mai puţin decât pot atinge maşinile moderne electrice, care ajung şi la 350 kW. Astfel, încărcarea completă a bateriei camionului va dura cam 90 minute.
Suedezii nu anunţă ce autonomie va avea camionul electric cu bateria ajustată la doar 230 kWh, însă e cu siguranţă una relativ modestă. De obicei consumul camioanelor electrice încărcate la 42 de tone oscilează între 130 şi 180 kWh/100 km, deci putem estima o autonomie cuprinsă între 130 şi 175 km realişti, sau vreo 200 km promişi în fişa tehnică.
Foto: Un camion diesel (stânga) alături de noul camion electric (dreapta)

Scania şi cei de la ARS Altmann anunţă că achiziţia acestui camion a fost posibilă datorită unui grant de 188.000 euro oferit de Ministerul Afacerilor Digitale şi Transportului din Germania. Asta înseamnă că preţul camionului a fost cel puţin egal cu această sumă, eventual mai mare de atât, întrucât cifra exactă nu e anunţată. Deci, achiziţia pentru această companie privată e finanţată din bani publici.
Compania are şi ea câteva merite de eficientizare a transportului, din câte anunţă Scania. Toate cursele mai lungi de 300 km pentru transportarea maşinilor trec pe cale ferată , camioanele transportând maşinile doar pe distanţele de la gările de destinaţie până la clientul final. La acele gări compania are puncte proprii de aşteptare, unde a inclus şi panouri solare şi unde va încărca camionul electric Scania în timp ce acesta încarcă sau descarcă maşini. Faptul că toate logistica mai mare a fost trecută pe calea ferată este, de fapt, unul din cele mai raţionale lucruri care se putea face, iar în acest context, acest camion electric Scania capătă mult mai mult sens.
0
1,683
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!