Suedezii au dezvăluit noul Polestar 4, un SUV coupe electric, fără geam spate

18 Aprilie 2023, 14:41
Ilie Toma
Suedezii au dezvăluit astăzi în China noul Polestar 4, un SUV coupe cu propulsie electrică, care vrea să iasă în evidenţă printr-un condiment neaşteptat, şi anume lipsa lunetei, prin care cel de la volan sau pasagerii ar avea o viziune spre spate. Cât de bizară va fi senzaţia din interior, oare?
Explicaţia suedezilor e că s-a vrut crearea unui SUV coupe regândit în materie de design, nu doar o redesenare a liniei acoperişului în comparaţie cu un SUV normal. Eliminarea lunetei, spun aceştia, oferă o experienţă nouă, inedită, copleşitoare în atmosfera intimă, pentru pasagerii spate.
Pe lângă asta, suprafeţele mai cursive datorate lipsei lunetei contribuie la un coeficient aerodinamic mai bun, dar toate acestea par să aibă o bună doză de exagerare şi, de fapt, era nevoie de un element diferit, care să epateze, şi care să-l facă pe noul Polestar 4 memorat, pentru a putea concura mai bine cu ale SUV-uri electrice de această talie, cum ar fi viitorul Macan electric. Vorbim la viitor, pentru că şi Polestar 4 va intra în producţie abia la sfârşitul anului şi va ajunge la clienţi abia anul următor.
Modelul suedez are şi performanţe pe măsură, pentru a fi suficient de incisiv în concurenţa cu viitorul Porsche. Polestar 4 dispune de tracţiune integrală şi 544 CP scos din electomotoare, suficient cât să poată accelera de la 0 la 100 km/h în numai 3,8 secunde.
Va exista, însă, şi o versiune cu tracţiune spate. Aceasta va avea 272 CP şi va fi capabilă de o autonomie de până la 600 km.
Vor exista şi două capacităţi posibile ale bateriei. Cea mică nu e anunţată, însă bateria pentru autonomie mai mare va avea 102 kWh capacitate, indiferent dacă se va opta pentru un motor sau două. În cazul prezenţei a două electromotoare, autonomia nu va fi de 600 km, ci de 560 km.
Încărcarea bateriei se va putea realiza la o putere de până la 200 kW şi există şi funcţie V2L, când vehiculul poate alimenta alte consumatoare de energie externe. Încălzirea habitaclului se va realiza pe bază de pompă de căldură.
Interiorul e predictibil de aerat şi concentrat spre lucrurile esenţiale. Display-ul mare e piesa centrală din acest design, dar există şi un display mai mic cu rol de cadrane de bord. Tunelul central e oblic, apropo, ceea ce l-ar putea face mai incomod pentru lucrul la laptop în maşină, or, asta a devenit un criteriu important la ultimele maşini electrice, mai ales pentru cei ce vor să folosească timpul util cât stau la încărcare la priză.
Imaginea cu bancheta spate nu ne creează nouă nicio senzaţie inedită de intimitate, pe care o invocă suedezii, mai ales că pe lateral există mici geamuri triunghiulare, care puteau fi omise, dacă tot s-a renunţat la lunetă. Singurul efect care vrea să sublinieze senzaţia e continuitatea vizuală dintre panourile uşilor şi banchetă.
Ba mai mult ca atât, din imaginea banchetei, generată digital, pare să e vadă urma unei lunete cu liniile orizontale obişnuite de încălzire a acesteia, ceea ce ar putea indica că decizia de a renunţa la lunetă a fost una de ultim moment, decisă nu de ingineri şi designeri, ci de cei de la marketing.
Şi, dacă ne întrebăm cum va manevra şoferul în lipsa lunetei, răspunsul e evident, şi ţine de camerele video. De fapt, Polestar 4 va avea 12 camere video în exterior şi interior, care vor monitoriza totul, dar care nu vor înregistra nimic. Va fi monitorizat inclusiv şoferul, pentru a identifica oboseala acestuia, aşa cum se întâmplă deja la mai multe maşini în lumea auto. Totuşi, în timpul condusului şoferul se va baza doar pe cele două oglinzi exterioare şi nu va avea o viziune directă asupra zonei spate prin oglinda retrovizoare centrală, ea rămânând doar cu rolul de a vedea pasagerii din maşină.
0
3,252
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!