Un mecanic spune că înlocuirea bujiilor şi a bobinelor de inducţie la un Bugatti Veyron costă peste 20 mii dolari când vrei să o faci mai ieftin

24 Aprilie 2023, 13:03
Redacţia PiataAuto.md
Cât costă de obicei înlocuirea bujiilor la o maşină normală? Nu e un cost prohibitiv niciodată, chiar dacă alegi cele mai bune bujii. Dacă vrei să shimbi şi bobinele de inducţie, atunci costul s-ar putea să fie un pic mai mare, pentru că sunt componente mai scumpe, dar oricum, schimbarea lor presupune de obicei doar deschiderea largă a capotei şi demontarea câtorva capace de protecţie de pe motor. La un Bugatti Veyron cu motor W16, însă, e o lucrare complexă, care durează mult şi costă peste 20 mii dolari!
Un mecanic, care se prezintă drept Steven şi munceşte în propriul său service specializat în mentenanţa supercar-urilor, a publicat imagini cu această lucrare, pe care spune că a făcut-o recent, din cauză că cilindrii numărul 13 şi 16 dădeau rateuri uneori. Se simţea mai ales când se apăsa pedala cu putere, la peste 225 km/h. Maşina are doar 15 mii mile parcurse, deci circa 24 mii km, însă proprietarul a vrut să-i schimbe toate bujiile şi bobinele de inducţie.
Au fost comandate bobinele, acestea au costat 730 dolari bucata, deci 11.680 dolari în total, şi livrarea a durat o lună. Apoi fiecare bujie din cele 16 necesare a mai costat 170 dolari bucata, deci încă 2.720 dolari. Deci, 14.400 dolari pentru piese. Mecanicul nu spune exact cât a costat manopera, dar spune că suma finală în factura a trecut mult peste 20 mii dolari. Acesta a fost întrebat cât a economisit clientul pe manoperă, venind la el, în loc să meargă la un service oficial Bugatii, iar mecanicul a menţionat că economia ar fi de circa 8.000 dolari, pentru că un dealer Bugatti ar fi taxat 440 dolari pe oră, şi lucrarea ar fi însemnat minim 40 de ore, spre 50 ore, deci ar fi însemnat între 17.600 şi 22.000 dolari doar pe manoperă. Economisind 8.000, clientul a plătit probabil cam 9.600 dolari pe manoperă, atunci, iar asta înseamnă că factura finală de „mult peste 20 mii” a ajuns la circa 24.000 dolari, piese cu manoperă.
Mecanicul spune că el a lucrat doar 35 de ore la maşină şi n-a scos motorul, cum ar face-o un dealer Bugatti. Dar tot a trebuit să scoată aproape toate piesele de caroserie din zona mediană de lângă motor, ba chir şi ţevile din jurul tubinelor, pentru că ele încurcă la accesul spre locul bobinelor de inducţie. S-au scos mult ale piese din partea superioară a motorului, iar mecanicul a lucrat apoi culcat pe o schelă specială, deasupra maşinii.
Acesta spune că-n asemenea nu poate să nu-i pomenească într-un fel anume pe inginerii de la Bugatti, care au proiectat maşina astfel încât să trebuiască să demontezi jumătate din ea ca să schimbi nişte bujii şi bobine de inducţie. În schimb, a făcut aproape 10 mii dolari doar pentru munca sa, timp de câteva zile.
0
14,544
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!