Una din cele mai fascinante Lancia Aurelia din câte există în lume, restaurată, cu 225 CP sub capotă, scoasă la vânzare

11 Aprilie 2023, 22:22
Ilie Toma
Maşina asta e şi un model clasic cu istorie superbă, şi un restomod în acelaşi timp. E şi creaţie clasică, ce oferă un tribut unei legende Lancia, dar totodată e restaurată şi lucrată în zilele noastre. Şi chiar dacă această Lancia a fost fabricată iniţial tocmai în 1954, acum 79 de ani, ea are sub capotă un V6 ce scoate 225 CP, puşi pe asfalt într-un mod fabulos.
Această Lancia a fost creată de atelierul Thornley Kelham din Marea Britanie, un atelier din Marea Britanie, fondat în 2009 ca un atelier de tinichigerie, dar care a început a restaura exemplare Lancia în scurt timp şi şi-a căpătat repede reputaţia unuia din cele mai iscusite şi pricepute în tot ce înseamnă Lancia.
La un moment dat, la atelier a venit o solicitare de a restaura o Lancia Aurelia din 1951, despre care proprietarul spunea că are toate motivele să creadă că e exemplarul deţinut şi condus cândva de Giovanni Bracco, un amic de-al lui Gianni Lancia, pasionat de curse motorsport şi maşini Lancia. După o investigaţie detaliată presupunerea se confirmase, acel exemplar era poate cea mai faimoasă Lancia din istorie — o Lancia Aurelia B20GT din prima serie, fabricată în 1951, care-i aparţinuse lui Bracco. Maşina avea numărul de serie B20-1010 şi anume ea a ajuns pe locul 2 la cursa Mille Miglia la doar câteva zile după ce ieşise de pe poarta fabricii, când făcea încă rodajul!
Foto: Lancia B20GT, fotografiată în timp ce ajunge a 2-a la finalul cursei Mille Miglia din 1951, condusă de Bracco

Apoi, în acelaşi ani, a participat la cursa de 24 ore de la Le Mans, iar Bracco şi echipa sa a obţinut victoria în clasa sa cu acea Lancia Aurelia!
Foto: Aceeaşi Lancia, la cursa de 24 ore de la Le Mans din 1951

Au mai urmat câteva alte curse italiene, inclusiv Pescara, iar în noiembrie 1951, Bracco a mers cu ea peste ocean, pentru a participa la Carrera Panamericana. Bracco era printre lideri când, în a 4-a zi a cursei, a făcut un accident cu ea, care l-a scos din cursă. După asta, Bracco i-a vândut maşina accidentată unui arhitect mexican, Peredo, care a restaurat-o şi a participat cu ea anul următor în aceeaşi cursă, ajungând pe locul 9 în clasa sa.
Foto: Aceeaşi Lancia, în cursa Carrera Panamericana

Maşina a rămas în istorie ca Lancia care a obţinut cele mai multe succese de competiţie într-un timp atât de scurt, iar firul istoriei sale se pierduse la un moment dat. Cel care dorise s-o restaureze o descoperise într-un garaj din SUA şi după verificarea tuturor cifrelor de pe caroserie şi motor, după studierea documentelor de arhivă, s-a confirmat că era vorba de exemplarul glorios al lui Bracco.
Foto: Exemplarul glorios al lui Bracco, când a fost descoperit

Fireşte, cei de la Thornley Kelham s-au simţit onoraţi şi norocoşi să poată restaura o Lancia atât de renumită şi de respectată, aşa că şi-au pus toată măiestria la treabă, iar această maşină le-a adus lor, ca atelier, renumele mondial. Aceştia l-au atras în proiect şi pe Giovanni De Virgilio, fiul lui Francesco De Virgilio, creatorul original al motorului de pe Aurelia şi un prieten apropiat cu Bracco. Au obţinut astfel consultări constructive din prima sursă.
Foto: Motorul de pe exemplarul lui Bracco, înainte de restaurare

Maşina restaurată a fost gata în 2015 şi a fost expusă la Pebble Beach în California. Iar astfel toată lumea pasionată de maşini clasice şi colecţionarii din întreaga lume au aflat vestea restaurării acestui exemplar Lancia despre care nu se mai ştia dacă mai există. Şi totodată, au putut vedea munca celor de la Thornley Kelham, atelierul câştigându-şi imediat reputaţia impecabilă pe care o are azi.
Foto: Exemplarul lui Bracco, restaurat să arate aşa cum arăta el la cursa Carrera Panamericana din 1951

Atât de mare a fost impactul acelui exemplar original din 1951 restaurat, că cei de la Thornley Kelham, cu permisiunea proprietarului acelui exemplar, au decis să creeze o serie limitată de Lancia Aurelia, restaurate cu inspiraţie profundă din acea maşină a lui Bracco. S-a decis crearea a 9 exemplare, pe baza unor maşini produse între anii 1953 şi 1958 de Lancia Aurelia B20GT, care, împreună cu acel original şi autentic din 1951, ar fi numărat 10 maşini. Doar că acel exemplar rămâne originalul de nepreţuit, iar celelalte 9 sunt variaţii create din respectul pentru el. Şi acele nouă creaţii poartă numele oficial de Lancia Aurelia B20GT „Outlaw”.
Foto: Lancia Aurelia B20GT „Outlaw”

Până astăzi, au fost create doar 6 exemplare din cele 9, ultimele 3 fiind încă în lucru. Şi toate se deosebesc un pic între ele, chiar şi la motorul pe care-l folosesc şi performanţa pe care o oferă. Maşinie cu numărul 4-6 folosesc un motor V6 mai modern din familia Busso. Însă exemplarele 1-3 folosesc o versiune modernizată a primului motor V6 cu blocuri la 60 grade din istorie — e vorba de motorul de 2,8 litri V6 de pe Lancia Flaminia, care a deschis calea tuturor motoarelor V6 de după el din întreaga lume auto.
Iar maşina despre care vorbim azi e exemplarul cu numărul 3, deci Outlaw #3, cum ar veni. Şi are sub capotă acel motor V6 de 2,8 litri, originar de pe o Flaminia. Motorul a fost trecut la injecţie în loc de carburator, însă, şi s-au făcut şi alte modernizări, iar în rezultat, acesta dezvoltă 225 CP. Mai mult ca atât, pe acest motor clasic a fost pus şi un sistem de aer condiţionat, pentru a asigura confortul climateric la interior.
Habitaclul e realizat în stil de curse, inspirat din acelaşi exemplar al lui Bracco. S-a mai dat frâu liber şi fanteziei designerilor de la atelier, astfel că aceştia au creat o adevărată operă Art Deco.
La exterior, maşina e vizibil inspirată din exemplarul Bracco, ca şi toate cele 9 exemplare produse, dar nu face uz de inscripţiile şi plăcuţele ce sunt proprii doar exemplarului original.
Cutia de viteze, apropo, e una cu 4 trepte, cu montare transaxle, şi cu toate elementele mecanice ranforsate faţă de maşina clasică. Până şi pistoanele motorului şi bielele sunt făcute din aliaj forjat modern, pentru a rezista puterii crescute. Suspensia a fost de asemenea modificată pentru o mai bună manevrabilitate, frânele sunt cu dublu circuit şi mult mai puternice, etrierele faţă având, de exemplu, 4 pistoane şi discuri de 310 mm.
Lista modificărilor şi modernizărilor e uriaşă, de fapt, nefiind omis niciun detaliu, nefiind lăsată nicio verigă slabă în lanţul performanţei modernizate a acestei Lancia! Şi cum sunt produse deocamdată doar 6 şi vor fi în total doar 9, aceste Lancia Aurelia B20GT Outlaw sunt deja nişte bijuterii căutate de colecţie. Ele costau sume exorbitante, necomunicate public, şi când au fost contractate de la atelierul Thornley Kelham. Dar, cum toate 9 au fost deja contractate, pasionaţilor nu le rămâne decât să cumpere un asemenea exemplar ca şi cel despre care vorbim azi, care costă mai scump, bineînţeles, şi care e singurul din lume care a fost scos la vânzare deocamdată. Preţul rămâne tot nespus, pentru a fi comunicat la o discuţie tet-a-tet. Dar e de ordinul „foarte mult” cu siguranţă. Pentru că e ceva prea special, prea fabulos, prea exclusiv ca să fie altfel.
0
6,379
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!