Acest Ferrari e marele câştigător al Concorso d'Eleganza de la Villa d'Este din 2023, amintind despre o epocă în care designul auto era o artă
23 Mai 2023, 10:47 Ilie Toma
Week-end-ul trecut, pe malul lacului Como din Italia a avut loc o nouă ediţie a Concorso dEleganza de la Villa dEste, concursul de maşini clasice care poate fi numit cu tot curajul drept cel mai exclusivist, sofisticat şi totodată adorat din lume. Marele câştigător al Coppa dOro din acest an e un Ferrari, fapt care sună aproape firesc şi clişeic, dar o simplă privire mai profundă la acest model ne face să ne amintim de o epocă în care designul auto era dus la nivel de artă.
E suficient să-i privim liniile, cât de armonios curg de-a lungul caroseriei, să-i privim proporţiile din tabloul general şi apoi sutele de mici detalii din fiecare spiţă a roţilor, fiecare mâner al uşilor. Pur şi simplu nimic nu pare să fi fost trecut cu vederea, opera de artă trebuia să fie completă în fiecare punct al său, din orice unghi ar fi privită.
Maşina e un Ferrari 250 GT California Spyder din 1961, prin urmare acoperişul e demontabil şi a fost pus aici pentru că-n acest an a ploua niţel pe malul lacului Como. Iar indicele 250 GT înseamnă că sub capotă e acel motor glorios al Ferrari, care avea 250 cm cubi per cilindru, şi avea 12 cilindri în total. Este, deci, una din maşinile la care şi-a adus atribuţie şi inginerul genial al Italiei, Gioto Bizzarrini, de care vorbeam acum câteva zile, când se stinsese din viaţă.
Fireşte, maşina e adusă la o condiţie impecabilă până în cel mai mic detaliu, aşa cum li se cuvine exemplarelor care vin la Concorso dEleganza. Maşina a fost votată de public, dar ca să înţelegem ce înseamnă votul publicului la acest concurs — el se face în prima zi, unde accesul e oferit doar proprietarilor de maşini de colecţie, presei, şi celor care se încumetă să plătească circa 500 euro pe un bilet de intrare, de obicei tot colecţionari sau pasionaţi profund de maşini clasice. Prin urmare, votul publicului este de obicei format oricum din cei foarte avizaţi şi apropiaţi de maşinile clasice.
Iar acest Ferrari a luat şi marele premiu, dar şi premiul juriului în categoria sa, a decapotabilelor. Prin urmare, maşina a plecat acasă cu două cupe, inclusiv cupa cea mai dorită a acestui concurs, care-i va creşte automat valoarea maşinii şi mai mult.
Maşina figurează ca aparţinând unei case de colecţii din Hong Kong, dar adeseori asta e o formalitate pentru a încredinţa maşina unor specialişti în mentenanţa ei desăvârşită şi totodată de a păstra numele proprietarului final într-o zonă mai discretă.