Acest magnific Duesenberg SJ a fost desemnat drept cel mai impresionant automobil de la Concorso d'Eleganza de la Villa d’Este

23 Mai 2023, 16:02
Ilie Toma
Astăzi, mai devreme, publicam un articol în care anunţam marele învingător de la Concorso d’Eleganza de la Villa d’Este, un Ferrari 250 GT California Spyder superb. Acea maşină a luat cel mai râvnit titlul, Copoa d’Oro, oferit în urma voturilor invitaţilor, acel premiu fiind însoţit de cea mai mare cupă metalică şi fiind considerat principalul premiu al concursului. Însă există şi un premiu oferit de juriu, care e mai puţin sonor, dar e la fel de prestigios, întrucât e oferit după ce juriul vine şi inspectează fiecare maşină expusă, analizând-o minuţios în calitatea şi aspectul său şi emiţând un verdict de la cei mai avizaţi oameni de acolo, poate. Iar la ediţia din 2023 a lui Concorso d’Eleganza, câştigător al acestui trofeu, numit oficial „Trofeo BMW Group: Best of Show by Jury”, a învins acest magnific Duesenberg SJ.
Maşina e fabricată în 1935, deci acum 88 de ani, şi-i aparţine americanului William Lyon. Modelul are o inginerie într-atât formidabilă, însă, încât e greu să realizăm că asemenea performanţe erau deja posibile în 1935 în lumea auto!
E un Duesenberg SJ Speedster, cu o caroserie fabricată de Gurney Nutting, într-o vreme în care adeseori se comanda şasiul şi motorul unei maşini la compania de bază, iar caroseria la un atelier specializat doar în caroserii.
Denumirea SJ înseamnă, de fapt, versiunea Supercharged a modelului din familia J, iar asta înseamnă că sub capota acestei maşini e un motor supraalimentat, cu compresor mecanic. Motorul are 6,9 litri cilindree, iar cu ajutorul compresorului scotea deja în 1935 o putere de 320 CP! Trei sute douăzeci ce cai-putere, acum 88 de ani, care erau scoşi dintr-un motor de 8 cilindri în linie!
Imensul propulsor era cuplat la o cutie de viteze cu 3 trepte, şi dacă în treapta a 2-a atingea deja 167 km/h, atunci în cea de-a 3-a îşi atingea deja viteza maximă de 220-225 km/h! Iar asta se întâmpla când puţine maşini reuşeau să atingă măcar 160 km/h. Prin urmare, nu e de mirare că la momentul lansării sale în 1932 şi pe toată durata anilor 30, acest model Duesenberg a fost cel mai rapid automobil din lume!
Şi, într-o perioadă a marii depresii, maşina asta a fost deosebit de admirată, devenind simbolul calităţii supreme în lumea auto, dar totodată şi a performanţei opulente, tocmai de asta ea era alegerea celor mai înstăriţi şi tot ea a figurat şi-n filme precum Marele Gatbsy. Numărul de maşini fabricate cu acest motor supraalimentat extraordinar n-a fost foarte mare, însă, cifrându-se la doar 36 construite în toată istoria!
Prin urmare, însăşi prezenţa unui Duesenberg SJ la Concorso d’Eleganza e o excepţie şi un eveniment istoric. Acest exemplar a fost jinduit de multă vreme de organizatori, dar proprietarul său anterior, generalul William Lyon, tot el pilot veteran din al doilea război mondial şi deţinător al unei colecţii de peste 100 de automobile, nu fusese prea dornic să-şi transporte bijuteria dragă sufletului din SUA peste ocean, mai ales că spunea adeseori că acest Duesenberg SJ era perla colecţiei sale şi un model la care el visase în copilăria sa, din anii 30. În 2020, însă, generalul s-a stins din viaţă, iar acum familia sa i-a moştenit colecţia, prin urmare noul proprietar e urmaşul său cu acelaşi nume, de William Lyon. Iar familia a fost acum de acord să scoată această comoară în văzut lumii, la Concorso d’Eleganza, pentru a fi admirată.
Nici nu putea fi altfel, deci, decât ca acest Duesenberg SJ să plece cu marele premiu al juriului deci. Îl merită deplin, iar pe lângă toate e şi un gest de onor pentru generalul care a găsit, restaurat şi păstrat cândva această maşină, vreme de atât de mulţi ani!
0
1,661
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!