Acesta e BMW Concept Touring Coupe, maşina cu forme atipice, creată pentru a ne aminti spiritul libertăţii pe patru roţi
20 Mai 2023, 13:43 Ilie Toma
BMW a mai avut de câteva ori în istoria sa caroserii care luau forme bizare, un pic difuze, încât nu mai înţelegeai dacă e un hatchback, un break un coupe sau altceva. Acum, BMW a mai dezvăluit o asemenea creaţie bizară, despre care unii ar putea spune că e un break căruia i s-au tăiat uşile spate şi i s-a lipit posteriorul, dar mult mai mulţi vor spune că e încă o zvâcnire a libertăţii în design auto, când nu eşti obligat să creezi o maşină de un anumit segment, ci una excentrică, fără limite. Şi cam asta vrea să ne amintească acest design — ce înseamnă spiritul libertăţii în crearea unei maşini, dar şi în condusul ei.
Maşina a fost dezvăluită acum la renumitul Concorso dEleganza de la Villa dEste, de pe malul lacului Como din Italia. Şi asta deoarece Concept Touring Coupe îşi trage inspiraţia de la BMW 328 Touring Coupe, care a învins la cursa Mille Miglia din 1940.
Foto: BMW 328 Touring Coupe la Mille Miglia din 1940
Noua creaţie îşi încadrează formele bizare mai degrabă într-un shooting brake cu două uşi. Toate liniile şi formele sunt o joacă a luminilor şi formelor concave şi convexe, totul pentru a crea la final o maşină care să-ţi spună că e plăcută în condus, fără a-ţi spune nimic direct, fără a-şi pornit măcar motorul sau a-şi deschide uşile.
Interiorul continuă aceeaşi filosofie, detaşându-se un pic de formele actuale ale BMW. Până şi ecranele, deşi sunt prezente, au fost ascunse în proeminentele planşei de bord, pentru a diminua din accentul prezenţei lor.
Iar libertatea în condus, în cazul acestei maşini a venit cu un motor clasic, de 6 cilindri în linie, care are petrol. Nici vorbă de vreun sistem cu propulsie electrică aici, nici măcar de vreun hibrid. Cuvântul timeless, adică atemporal, e cel folosit în descrierea acestei maşini de către BMW. Iar asta înseamnă că a fost nevoie şi de o inginerie care să poată fi la fel de savuroasă şi peste 30 de ani, şi peste 40, ca maşină de colecţie.
Păcat, însă, că vorbim de o maşină produsă într-un singur exemplar, fără vreo intenţie a unei producţii de serie. Ceva ne spune că dacă BMW ar fi produs măcar vreo 500 de maşini, chiar şi la preţ exorbitant, s-ar fi găsit colecţionari care l-ar fi cumpărat.