Cum arată un Mercedes-AMG EQS 53 cu tuning de la Brabus şi preţ de un sfert de milion de euro, într-o epocă a maşinilor electrice
15 Mai 2023, 12:33 Redacţia PiataAuto.md
Brabus a lansat ipostaza sa, cu tuning, a modelului electric Mercedes-AMG EQS 53, şi la fel ca în cazul lui EQS obişnuit, şi despre noua versiune AMG cei de la Brabus spun că au făcut lucrurile aşa cum trebuie, îmbunătăţind maşina şi la aerodinamică, şi la eficienţă, sugerând că au avut de lucru din urma celor de la Daimler la perfecţionarea lucrurilor esenţiale pentru un model electric. Iar pe lângă asta, fireşte, noua creaţie Brabus ne dă o imagine elocventă despre cum arată, mai nou, modelele AMG electrice, cu tuning de la Brabus.
Însăşi ideea de a face tuning unei maşini electrice poate părea absurdă pentru mulţi dintre noi. Or, dacă mai demult atelierele de tuning şlefuiau blocurile motoarelor, mărind uneori şi cursa şi alezajul cilindrilor, pentru mai multă cilindree şi putere, iar ulterior montau turbine mai mari şi intercoolere, iar apoi lucrurile se simplificaseră la nivelul rescrierii de soft, acum tuning-ul unui asemenea Mercedes-AMG electric pare să nu aducă nimic valoros în plus la performanţă, faţă de abonamentele pe care Mercedes deja le vinde pentru acest model şi care dau câţiva zeci de cai-putere în plus.
Tocmai de asta, nu ne mai mirăm să aflăm că Brabus nu a adăugat nici un kW de putere în plus acestui model, el rămânând exact cu cât a ieşit din uzină sau cu cât poate activa proprietarul de la distanţă, plătind abonamente lunare către Mercedes. În zilele noastre, în epoca maşinilor electrice, când ai un Brabus AMG EQS 53, înseamnă că ai aerodinamică mai bună decât a producătorului, ceea ce-ţi îmbunătăţeşte eficienţa în consum cu circa 7% la viteze mai mari. Respectiv, ai şi autonomie mai mare. Deci, paradoxul e că acum nu primeşti de la Brabus o maşină mai sonoră sau mai rapidă, ci una care e mai aerodinamică şi mai eficientă. Sună aproape ca o disonanţă cognitivă, dar asta e.
Totuşi, pentru ca acest EQS cu tuning de la Brabus să mai poată atrage cumpărători, cei de la Brabus au muncit temeinic să-i modifice măcar designul, să-l facă să arate mai agresiv şi mai vizibil pe drumuri, aşa cum i se cuvine unui Brabus.
Deci, din toată ecuaţia pe care o primeşti de la Brabus, aspectul modificat al interiorului şi exteriorului, cu gardă la sol care poate fi coborâtă mai jos, va fi elementul care-ţi va oferi măcar câteva motive justificate de a opta pentru un Brabus.
Aşa cum, spuneam, la acest capitol cei de la Brabus au muncit intens, atât la interior, cât şi la exterior, şi au scos un aspect care să merite sigla Brabus.
Întrucât EQS e o maşină grea, cei de la Brabus s-au gândit şi la frâne şi, în cadrul unu pachet opţional, se pot instala frâne de ceramică şi carbon. La nivel de performanţă, acest lucru va aduce cu siguranţă cel mai simţitor beneficiu unei maşini atât de grele.
Iar toată maşina cu tuning de la Brabus costă tocmai 251 mii euro, ca preţ de pornire!
Deci, cam aşa pare să arate viitorul modelelor cu tuning electrice. Până când cei de la Brabus nu vor inventa ei vreun electromotor mai puternic şi mai eficient, pe care să-l pună în locul celui original, modificările la cel de uzină sunt cât se poate de limitate, iar toate rezervele inginereşti disponibile au fost deja utilizate de producător, deci nu mai prea rămâne loc de tuning.
Deci şi în acest caz n-au fost leneşi cei de la Brabus, ba dimpotrivă au fost cât de creativi s-a putut şi chiar au îmbunătăţit şi aerodinamica, şi eficienţa. Pur şi simplu, aşa arată noua epocă a maşinilor electrice. Şi se pare că şi pe cei de la Brabus i-a cam apucat nostalgia de maşinile de cândva, întrucât au amintit că prima lor îmbunătăţire sonoră a aerodinamicii, dar cu creşterea masivă şi a performanţelor motorului, a avut loc cândva la Mercedes W124, în 1985. Eh, ce vremuri!