Scania anunţă autonomie mai mare decât se anticipa pentru camioanele sale electrice de distanţe lungi şi totodată mai mare decât modelele Volvo
22 Mai 2023, 17:07 Redacţia PiataAuto.md
Scania e unul din producătorii lideri de camioane, care e într-o plină extindere a modelelor sale electrice. Şi dacă cele urbane şi cu funcţii speciale pot fi deja cumpărate liber, atunci camioanele specializate sau cele de distanţe lungi au fost până acum vândute mai ales prin programe speciale de testare de lungă durată, în care compania care le cumpăra le exploata sub monitorizarea producătorului, cu o garanţie extinsă din partea Scania, totul pentru a acumula date din viaţa reală înainte de producţia la scară mare. Asta a făcut ca Scania să ajusteze între timp şi parametrii tehnici, dar şi să anunţe cifre de autonomie mai mari, mai mari decât Volvo chiar.
Fiind un producător scandinav, noţiunea de camioane de mare tonaj, pentru distanţe regionale şi mari, pentru Scania înseamnă camioane ce pot transporta 40 de tone masă totală sau chiar 64. Anterior Scania anunţase că această categorie de camioane va beneficia de un set de baterii de 624 kWh, dintre care 468 kWh vor fi utilizabili.
Acum, bateriile au rămas aceleaşi, dar cifra de autonomie anunţată de Scania a crescut. Dacă înainte Scania estima că modelul său de cap tractor cu semiremorcă, încărca la greutate totală de 40 de tone va putea să aibă o autonomie de 320 km, acum suedezii anunţă că acesta atinge 350 km, ceea ce e cu 50 km mai mult decât Volvo FH Electric din aceeaşi categorie.
Amintim, un camion Volvo FH Electric din flota unei companii elveţiene a devenit renumit acum câteva luni, când a efectuat o călătorie de 3.000 km dus-întors din Elveţia spre Spania şi înapoi, iar experienţa n-a fost tocmai una încântătoare. Ulterior Volvo a publicat şi recomandări proprii cum să se atingă o autonomie mai apropiată de cea promisă.
Foto: Camionul Volvo FH electric, din călătoria de 3.000 km
Dar acum Scania pune degetul pe rană şi, după un program de teste lungi de viaţă reală, cu tot soiul de camioane electrice încadrate în munci grele prin condiţiile climei reci din Suedia, anunţă că, de fapt, camioanele sale de 40 de tone au autonomie mai mare şi pot garanta 350 km cu încărcare maximă.
Mai mult ca atât, în configuraţie cu remorcă şi masă totală admisă de 64 de tone, acelaşi camion, cu acelaşi motor de 450 kW sau 611 CP, cu aceeaşi baterie de 624 kWh capacitate totală şi 468 kWh capacitate netă utilizabilă, va putea oferi 250 km autonomie fiind încărcat la maxim, până la cele 64 tone admise, iar această cifră este din nou mai mare decât cea estimată iniţial de Scania.
Aşadar, Scania pare să fi confirmat acum parametri tehnici mai promiţători decât Volvo pentru camioanele sale electrice, dar în acelaşi timp Volvo a fost mai rapid în a pune în producţia de serie modelele sale electrice, pe aceeaşi linie cu camioanele normale. Prin urmare, concurenţa între producătorii de camioane electrice pare să se intensifice, iar Scania e convinsă că 350 km autonomie reală pentru un camion de autostradă sună deja mult mai atractiv, mai ales încărcarea bateriilor ar dura cam 90 minute acum şi mult mai puţin în curând, după ce va fi dezvoltată aşa-numita încărcare de 1 MW.