Şeful Ferrari vrea să scoată sunetul din interiorul electromotoarelor, ca să păstreze pasiunea pentru condus la viitoarele sale modele electrice

12 Mai 2023, 14:34
Redacţia PiataAuto.md
Şeful Ferrari, Benedetto Vigna, a vorbit ieri la o conferinţă în SUA, organizată de FT la subiectul viitorului automobilelor, şi a răspuns la mai multe întrebări ale jurnaliştilor, fie în faţa tuturor, fie în câteva interviuri separate, făcând câteva declaraţii foarte curioase. Una din ele a fost făcută pentru BBC şi se referă la sunetul electromotoarelor pentru viitoarele modele Ferrari.
Foto: Benedetto Vigna, şeful Ferrari

Acesta a fost întrebat cum îşi va păstra Ferrari caracterul său unic, o parte inalienabilă din care e şi sunetul motoarelor V8 sau V12, într-o epocă a motoarelor electrice, care sunt silenţioase. Atunci şeful Ferrari a spus că lumea greşeşte când crede că electromotoarele sunt condamnate la silenţiozitate şi că ele au sunet în interior, de fapt. Mai mult ca atât, Vigna a mai spus că el şi echipa de ingineri de la Ferrari lucrează la scoaterea la suprafaţă a sunetului din interiorul electromotoarelor, spunând că scopul final e ca viitoarele Ferrari electrice să aibă acel sunet decopertat. Întrebat cum va fi acest sunet, pentru că nu va replica în mod sigur forfota unui V12, şeful Ferrari a spus că sunetul nu va fi identic, însă va fi unic şi incitant şi, cel mai important, nu va fi un sunet înregistrat şi generat artificial de maşină, ci un sunet izvorât direct din electromotor.
E greu până şi de imaginat despre ce sunet incitant vorbeşte şeful Ferrari la viitoarele sale modele electrice, or, singurele sunete pe care le scot în special electromotoarele mai vechi sunt sunetele de rulare, rezultate în urma impreciziei în construcţie şi a generării forţelor de frecare între unele componente. Prin urma, la electromotoare sunetul mai mare este de obicei indicatorul unei construcţii mai imprecise şi mai ineficiente în randamentul energiei consumate. Şi apoi, acel sunet aminteşte mai degrabă de nişte vehicule vechi de depozit decât să-ţi inspire condusul unui Ferrari.
Prin urmare, nu ne putem gândi decât la o construcţie desfăşurată cu elemente suplimentare, eventual un rotor cu părţi componente care ar genera un altfel de sunet, sau anumite pompe pentru circuitul de răcire a electromotorului, sau pur şi simplu componente mecanice adăugate cu singurul scop ca la turarea lor să se producă un sunet de frecvenţă plăcută, chiar şi cu preţul pierderii din eficienţă. Deci, promisiunile neaşteptate ale şefului Ferrari pentru viitoarea epocă electrică rămân deocamdată o enigmă, dar e la fel de cert că acesta are cu adevărat pasiunea pentru condus în vizor, întrucât a mai declarat tot ieri că Ferrari nu e deloc interesat de condusul autonom şi companiei sale nu-i pasă deloc de această tehnologie total incompatibilă cu ideea de a deţine un Ferrari. Aşadar, viitoarele Ferrari nu se vor conduce singure şi, chiar dacă vor renunţa la motoarele mari cu ardere internă — încercând totuşi să le mai menţină cât se va putea, inclusiv datorită combustibililor sintetici — atunci când acestea vor deveni electrice, şeful Ferrari ne promite că ele vor suna irepetabil, ca să ne menţină pasiunea pentru ele vie, chiar şi într-o epocă a maşinilor electrice.
0
2,600
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!