Şi renumitul Caterham Seven britanic a devenit electric, dar poate merge doar 20 minute dacă e condus intens
29 Mai 2023, 16:47 Redacţia PiataAuto.md
Caterham Seven e exponentul unei categorii de roadstere simple şi clasice britanice, cu şaisu tubular şi centru de greutate extrem de coborât, care au avut multă vreme un farmec aparte în felul de a fi conduse. Şi, fiind uşoare şi atât de aproape de drum, reuşeau să dea fiori în condus şi cu o putere relativ modestă. Ei bine, acum până şi Caterham Seven a devenit electric, deocamdată sub formă conceptuală, ce-i drept, dar care indică absolut clar că asta urmează să vedem într-o epocă nouă, electrică.
Atunci când o asemenea maşină devină electrică, e intrigant să află cât de puternică a devenit şi mai ales cât de grea, din cauza bateriei. Veştile bune nu întârzie să apară, Caterham anunţând că Seven electric e cu doar 70 kg mai greu decât unul cu benzină. Şi asta pentru că foloseşte o baterie de doar 51 kWh.
Greutatea totală a maşinii rămâne, aşadar, de sub 700 kg, iar asta face din ea una din cele mai uşoare maşini electrice de pe piaţă, dacă va debuta în serie cu aceiaşi parametri. Bateria va putea fi încărcată cu 152 kW putere, deci destul de repede, mai ales că partea utilizabilă, adică acea capacitate netă ce poate fi folosită, e de doar 40 kWh, acesta fiind efectiv mijlocul de aur pe care bateria îl va limita prin soft.
Foto: Bateria va fi localizată pe centru, nu şi sub scaune, pentru a menţine aceeaşi poziţie de condus
Motorul electric e unul de 240 CP şi ajunge la 9.000 rpm, însă cuplul de 250 Nm îl oferă de la prima turaţie. Electromotorul e tot de origine britanică şi va putea catapulta maşina de la 0 la 60 mile (96 km/h) în circa 4 secunde. Aceşti parametri au fost calibraţi astfel încât să fie foarte apropiaţi de cei al versiunii cu motor pe benzină a lui Caterham, astfel încât pasionaţii să nu se simtă privaţi de senzaţiile legendare, atunci când vor conduce o versiune electrică. Apropo, maşina va beneficia şi de un diferenţial cu alunecare limitată în spate, dar cutia de viteze a dispărut, în locul ei regăsindu-se un reductor simplu, cu o treaptă. Viteza maximă pe care o va putea atinge acest Caterham electric e de circa 210 km/h.
Britanicii nu anunţă autonomia acestei maşini electrice, însă spun că au făcut-o capabilă şi de drumuri publice, şi de circuite sportive, iar pe circuite autonomia a fost stabilită la 20 minute de alergat intens, după care urmează 15 minute de încărcare rapidă, şi apoi poţi iar alerga încă 20 minute cu ea.