Un atelier din Australia a reuşit să aducă puterea motorului de 3 cilindri de pe Toyota GR Yaris la nivelul unui supercar

31 Mai 2023, 11:19
Redacţia PiataAuto.md
Motorul de 3 cilindri în linie, dar cu cilindree neobişnuit de mare, de 1,6 litri, de pe Toyota GR Yaris e una din cele mai curioase creaţii inginereşti ale timpurilor noastre, având o rezervă de durabilitate neaşteptat de mare, fapt care a inspirat mai multe ateliere de până acum să experimenteze cu putere de peste 400 CP, faţă de cei 261 CP livraţi standard de motorul Toyota. Dar atelierul Powertune din Australia a bătut un adevărat record de putere pe GR Yaris acum, reuşind să ducă puterea până la una echivalentă cu supercar-ul McLaren 750S, care a fost şi modelul de referinţă în lucrarea australienilor.
Mai exact, măsurarea pe stand dyno a confirmat că motorul de 3 cilindri de pe Toyota GR Yaris a putut să livreze 740,9 CP în valori imperiale sau 750,6 CP dacă ne orientăm după caii-putere folosiţi în Europa. Astfel, micuţa Toyota a reuşit să echivaleze puterea sueprcar-ului britanic cu un motor de doar 3 cilindri, pe când McLaren are un motor V8!
Cei de la Powertune spun că modificările au fost relativ modeste, de fapt. Ele au inclus o turbină nouă Garrett G30-770, o nouă garnitură mai rezistentă la chiulasă, un nou sistem de conducte pentru turbină şi galeria de admisie şi cea de evacuare, dar şi un nou sistem de evacuare de la Akrapovic. Bineînţeles, şi softul motorului a trebuit recalibrat, iar australienii au instalat o nouă unitate de control electronic al motorului. Iar puterea de 750 CP a fost atinsă la 8.117 rpm, ceea ce denotă o rezistenţă excepţională a acestui motor Toyota la puteri pentru care nu a fost prevăzut, în esenţă!
Maşinuţa cu 750 CP, apropo, cântăreşte doar 1.280 kg, deci cu siguranţă e o adevărată rachetă!
0
4,113
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!