Proprietara unei biciclete electrice a parcurs 18500 km cu ea şi anunţă cât a economisit în comparaţie cu o maşină

10 August 2023, 14:08
Redacţia PiataAuto.md
Mulţi dintre noi suntem atât de obişnuiţi cu costurile aferente deţinerii şi exploatării unei maşini, încât ne par absolut fireşti şi atunci când acestea devin prea apăsătoare, putem căuta maxim soluţii de a le mai scădea un pic printr-o maşină mai eficientă sau mai ieftină în achiziţie. Dar o proprietară a unei biciclete electrice din Colorado, SUA, a stârnit de curând discuţii intense când şi-a prezentat calculele sale, arătând cât a economisit în timpi de câţiva ani, cât a adunat circa 18.500 km parcurşi cu bicicleta sa.
Proprietara, pe nume Bryn Grunwald, are o bicicletă electrică, numite mai des e-bike, de model Juiced CrossCurrent, un model conceput special pentru cei care merg pe distanţe mai mari. Bicicleta e fabricată şi cumpărată în 2018, ea exploatând-o de atunci. La fel ca toate bicicletele de acest fel, ea are pedale, dar şi un mic electromotor şi o baterie, care o pot ajuta fie să ridice dealuri mai uşor, fie să nu pedaleze deloc o perioadă, fie să meargă mai rapid. Iar bateria poate fi încărcată la priză.
Bryn spune că în mediu, încărcând bateria ei de 624 Wh, are parte de o autonomie de 35 mile, sau 56 km. În timp de 18.500 km, a însumat o cantitate de electricitate de 205 kWh, cam atât cât încarci o singură dată bateria unui Hummer EV electric! Iar la preţul mediu al electricităţii din regiunea sa, de 0,15 dolari per kWh, asta a însemnat că a cheltuit 30,75 dolari ca să parcurgă cei 18,500 km!
Proprietare bicicletei spune că are şi o Toyota Camry în proprietate, pe care o foloseşte doar la distanţe mai lungi de când are bicicleta. Şi a comparat cât ar fi cheltuit dacă ar fi mers cei 18.500 km cu maşina sa, care are un consum mediu realist de doar 9,5 litri/100 km. A ajuns la concluzia că a economisit 1.500 dolari doar pe benzină.

Pe lângă asta, costurile de mentenanţă ale Toyotei sale ar fi de 0,10 dolari per milă, şi ar fi însumat cam 1.150 dolari pentru aceşti ani. Întreţinerea bicicletei a costat-o 500 dolari, iar alţi 600 dolari i-a cheltuit pentru a schimba bateria bicicletei. Deci la mentenanţă costurile aproape dse echivalează, rămânând avantajul de circa 1.500 dolari în favoarea bicicletei.
Iar aici n-a fost pusă în ecuaţie şi costul de achiziţie şi asigurări, care ar fi înclinat balanţa şi mai mult în favoare maşinii, or, o asemenea bicicletă costă doar circa 1.600 dolari, faţă de preţul mult mai mare al unei maşini. Bryn n-a comparat aceste costuri pentru că nu neapărat vrea să îndemne toţi oamenii să nu mai aibă maşini, dar cel puţin să treacă la călătoriile pe biciclete în interiorul oraşelor, pe distanţe urbane, arătându-le cât de mult pot economisi în favoarea bugetului personal.
0
13,820
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!