Drumurile din regiunea Arioneşti, Soroca şi Otaci, aflate în stare deplorabilă, intră în sfârşit în reconstrucţie capitală

9 Septembrie 2023, 10:46
Redacţia PiataAuto.md
În ultimii ani, la nivel general, calitatea drumurilor din Moldova a cunoscut o îmbunătăţire, cu mai multe trasee noi date în exploatare, şosele de centură sau reparaţii capitale, dar drumurile de la nord de Soroca în direcţia frontierei erau o pată ruşinoasă pe hartă, fiind într-o stare inimaginabilă, prin care abia de se mai putea circula cu viteză minimă. Ani la rând, diverse guverne şi ministere au tot promis că vor reconstruit capital aceste drumuri, întrucât starea lor nu mai permite simple reparaţii. În sfârşit, ieri a fost dat start lucrărilor, acestea urmând a fi făcute de o companie turcească pe unul din segmente şi de alta autohtonă pe alt segment.
Vor fi reconstruite două porţiuni de drumuri din această regiune, ce însumează o distanţă de 40 km. Prima porţiune e cea mai mare, fiind cuprinsă între traseul R6 — Codrul Nou — Soroca — Unguri — frontiera cu Ucraina, şi având 31 km lungime. Datele despre bornele kilometrice şi codurile traseurilor, incluse în contract, ne dau următoarea porţiune ce umrează a fi reconstruită, după cum e ilustradă mai jos.
Această porţiune va fi reconstruită de compania turcească ONUR Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret Ve Sanayi, care a mai desfăşurat alte proiecte anterioare în Moldova. Printre lucrările menţionate anterior sunt centura Comrat şi drumul Porumbrei-Cimişlia de pe traseul M3.
Cea de-a doua porţiune de drum e pe traseul R8.1 şi e cuprinsă între R8 — Arioneşti — R14, având o lungime de 9,47 km şi fiind atribuită companiei locale Rutador.
Drumurile reconstruite urmează a fi mai late, pentru a dispune de o bandă suplimentară, destinată camioanelor grele. Acestea vor avea sisteme de drenaj, accesuri laterale în localităţi, ziduri de sprijin unde e cazul, un sens giratoriu nou, dar şi toate elementele de siguranţă moderne, de la bariere până la parapeţi separatori şi marcaj rutier realizat din termoplastic, cu rezistenţă în timp.
Costul lucrărilor la cei 40 de km de drum reconstruit, pe ambele segmente, este de 44 milioane euro, acoperiţi de Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare. ASD nu anunţă termenul de executare a lucrărilor, însă am găsit date despre contractul încheiat de BERD cu compania turcească, unde e indicat un preţ de 34,6 milioane euro pentru porţiunea atribuită lor de 31 km, şi un termen de finalizare stipulat la 13 decembrie 2027. Contractul similar semnat de BERD cu Rutador are o valoare de 9,25 milioane de euro pentru cei 9,4 km şi un termen de finalizare stipulat la 31 iulie 2026.
0
2,443
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!