Tesla a dezvăluit noul Model 3, o maşină care arată aproape la fel, dar are jumătate din componente absolut noi
1 Septembrie 2023, 11:38 Redacţia PiataAuto.md
Tesla a dezvăluit astă noapte noul Model 3 şi a făcut-o în Europa, făcând modificările şi pe site-urile europene, dar şi prezentând maşina pe viu unor invitaţi, în Norvegia. Cu noul Model 3, Tesla îşi reconfirmă încă o dată strategia de a merge cu paşi mici în direcţia designului, conturându-i o personalitate atemporală, care rămâne imună la trecerea timpului. Însă la partea de consistenţă inginerească, Tesla acţionează ca o companie IT în continuare, curajoasă să îmbunătăţească în permanenţă produsele sale, iar la o nouă lansare, a unei noi generaţi de produs, vrea să îmbunătăţească arhitectura şi experienţa de utilizator în primul rând.
Cea mai vizibilă schimbare vizuală vine de la blocurile optice faţă, care au devenit mai înguste acum, şi au un contur diferit al LED-urilor din interiorul lor. Bara de protecţie faţă e mai proeminentă acum, având un unghi aproape drept în zona centrală, ceea ce-i va reduce din aspectul mai fluid anterior, dar i-ar putea reduce un pic şi din avantajul aerodinamic, din câte se pare la prima vedere.
Dar, de fapt, Tesla spune că schimbările de design au îmbunătăţit aerodinamica, iar asta a permis îmbunătăţirea eficienţei cu peste 8%, fără a modifica bateria sau electromotoarele. Şi asta deoarece coeficientul aerodinamic al maşinii s-a îmbunătăţit de la 0,225 la 0,219.
La posterior, uşa portbagajului cuprinde acum blocurile optice integral, fără ca o parte să rămână pe maşină. Ca să existe elemente de iluminare, pentru siguranţă, pe bara de protecţie au apărut luminiţe care se aprind atunci când e deschis portbagajul, ele fiind integrate acolo unde de obicei erau elementele reflectorizate şi luminile de ceaţă.
Noua Tesla Model 3 a primit şi noua culoare Ultra Red, foarte apreciată de fani pe Model S, iar astfel va putea ieşi în evidenţă şi mai mult decât roşul anterior obişnuit. Mai există şi un gri nou, mai închis.
S-a modificat şi designul planşei de bord, în mici detalii, cu un LED pe toată lăţimea ei, care urmează conturul parbrizului. Volanul nu mai are manivele fizice lângă el, până şi indicatoarele de direcţie fiind trecute în comenzi de butoane pe volan. Tesla mai spune că toate materialele folosite acum izolează mai bine sunetul, iar pe lângă asta au ai fost adăugate materiale suplimentare de antifonare, astfel încât maşina ar trebui să fie cu 20-30% mai silenţioasă per general.
A fost modificată şi suspensia, în special cea faţă, pentru a avea o capacitate de absorbţie mai bună la denivelări. La interior a fost îmbunătăţit sistemul audio, iar pasagerii spate au acum un display central şi ei, pe consola de acolo.
Ei bine, îmbunătăţirea aerodinamică şi eficienţa mai mare au făcut posibilă creşterea autonomiei. Tesla anunţă 554 km pentru versiunea incipientă, iar versiunea Long Range Dual Motor va avea 678 km autonomie, aceste cifre urmând a trece prin omologare şi putând fi uşor ajustate ulterior!
Partea cea mai bună e că maşina nu va creşte în preţ după toate aceste actualizări.