Autobuzul din accidentul din Mestre, Italia, era unul electric chinezesc, iar la bord se afla o familie de români şi o persoană născută în Moldova

6 Octombrie 2023, 10:37
Redacţia PiataAuto.md
Acum două zile, anunţam despre producerea unui accident teribil în Mestre, regiunea Veneţia din Italia, în care un autobuz căzuse în gol de pe un pod, de la circa 10 metri înălţime. Din păcate, accidentul a luat viaţa a 21 de oameni şi a rănit alţii 15. Iniţial, se anunţase că autobuzul era unul ce funcţiona pe bază de gaz metan, iar gazul scurs ar fi favorizat izbucnirea unui incendiu, fapt care s-a dovedit neadevărat. De asemenea, MAE al României şi MAEIE al Republicii Moldova anunţaseră că nu există cetăţeni români sau moldoveni la bord, dar ulterior s-a adeverit o întreagă familie de români din autobuz, de doi adulţi şi doi copii, şi-au pierdut vieţile, iar printre cei decedaţi se număra şi o femeie născută în Moldova, dar cu o altă cetăţenie obţinută între timp.
Italia e sfâşiată în aceste zile de istoria familiei Ogrezeanu din România. Aceştia erau stabiliţi în Germania şi veniseră în Italia la odihnă, după o vară plină de muncă. Accidentul a luat viaţa tuturor celor 4 membri ai familiei — Mircea Gabriel de 45 ani, Mihaela Loredana de 42 ani, Aurora Maria de 8 ani şi Georgiana Elena, de 13 ani. Şi din păcate, printre cei 21 de oameni care şi-au pierdut viaţa, mai există multe istorii sfâşietoare. Femeia născută în Moldova, avea 69 de ani şi avea cetăţenie ucraineană, motiv pentru care a fost calificată drept ucraineancă de autorităţile italiene.
Investigarea accidentului a relevat şi imagini cu momentul producerii lui, iar şoferul pare să fi lovit bariera şi să continue să se deplaseze până ea a cedat şi autobuzul a căzut. Nu există urme de frânare, motiv din care versiunea principală analizată ar fi cea a stării de sănătate a şoferului de autobuz, şi el fiind printre cei care şi-au pierdut viaţa. Totuşi, mai există şi o mică probabilitate că ar putea fi vorba şi de o defecţiune la autobuz, spre exemplu la sistemul de frânare sau o acceleraţie necontrolată.
Autobuzul s-a dovedit a fi, până la urmă unul electric, chinezesc. Versiunea iniţială de gaz ar fi fost cauzată se scurgerile de gaz neclar, care ar fi avut loc din seturile de baterii, deteriorate în urma incendiului. Autobuzul electric e unul de model Yutong E12, care poate avea baterii montate fie doar în zona spate, fie şi pe acoperiş, în funcţie de anul fabricării şi de mărimea bateriei. Bateriile pot fi până la 9 la număr, ci o capacitate de până la 422 kWh.
Foto: Autobuzul Yutong E12, imagine a companiei La Linea, care deţinea autobuzul din accident

Totuşi, pompierii italieni par să sugereze că incendiul a fost relativ moderat în amploare de la baterii, acestea reuşind să menţină încapsulate celulele. La capacitatea atât de mare a bateriilor, dacă acestea ar fi ars toate în amploare lor deplină, incendiul ar fi fost mult mai puternic. De asemenea, vieţile pierdute par să se datoreze mai mult impactului căderii. Dar e adevărat, totuşi, că a existat un incendiu, aşa că ancheta ar urma să stabilească exact contribuţia fiecărui factor în această tragedie.
Anchetatorii au descoperit, spre exemplu, că bariera podului era slăbită de ani buni şi a avea un spaţiu lipsă, prin care autobuzul a fost proiectat peste pod. De asemenea, de 5 ani încoace autorităţile tot voiau să repare acea bateriei, iar lucrările au început abia de curând.
1
3,362
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!