Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Norvegienii au creat un nou tip de navă, propulsată cu metanol şi destinată transporturilor grele pentru instalarea turbinelor eoliene în mare

2 Decembrie 2023 - 18:51
Redacţia PiataAuto.md
Compania norvegiană Ulstein, cu o experienţă de mai bine de 100 de ani în construcţia navelor, a prezentat un nou tip de navă, care va fi propulsată cu metanol şi care are o formă atipică, fiind o navă destinată transporturilor foarte mari şi grele pentru instalarea turbinelor eoliene în mare.
Noua navă, numită HX121, a fost creată pentru a face faţă solicitărilor noi din lumea turbinelor eoliene maritime. Cererea pentru navele care pot munci la instalarea noilor turbine atât de mare, încât recent, spre exemplu, două parcuri eoliene mari de pe coasta estică din SUA au fost anulate din cauza că producătorul turbinelor a anunţat că nu găseşte suficiente nave pentru a asigura instalarea unui număr atât de mare de turbine în termenul promis.
Pe lângă asta, în ultima perioadă au fost lansate turbine maritime tot mai mare, cu diametru mai mare, care înseamnă că şi palele elicelor acestor turbine sunt mai mari, dar şi picioarele pe care se susţin. Odată ce toate aceste componente devin uriaşe, e nevoie de nave cu un spaţiu de încărcare mai mare şi mai uşor de accesat. De asemenea, se instalează mai multe turbine flotante, cu o construcţie metalică la bază ce permite plutirea pe apă, cu ancorarea acelei structuri de fundul mării.
Foto: Unele nave actuale folosite la transportul de componente pentru tubine eoliene

Anume uşurinţa de accesare pare să fi fost principul de design al noii nave, întrucât ea a fost inspirată din configuraţia camioanelor, care au o cabină în faţă şi o benă în spate. Aici, însă, zona de încărcare e o platformă, fără borduri pe margine sau în partea posterioară. Toate astea vor permite transportarea obiectelor mai mari, dar şi uşurinţă adiţională la încărcarea şi descărcarea lor. Creatorii navei spun că ea a fost concepută pentru a se conform ultimelor modele de turbine eoliene anunţate, dar şi celor viitoare, spre care ar putea evolua industria.
Noul tip de navă din Norvegia are 170,8 metri lungime, 46,2 metri lăţime şi o suprafaţă de încărcare de 6.600 metri pătraţi. Ceea ce deosebeşte noul tip de navă de altele specializate în transportul de componente pentru turbine eoliene e platforma de încărcare mult mai coborâtă, la înălţime mică deasupra nivelului mării, şi lipsa bordurilor, ceea ce transformă, practic, într-o platformă universală. Acea platformă nu are vreo problemă dacă ajunge apa peste ea, pentru că spaţiul carenei e izolat ermetic şi-i asigură plutirea. Iar încărcăturile sunt fixate pe ea.
Motoarele noii nave ar urma să folosească metanolul pentru combustie, un combustibil care abia începe a fi implementat în domeniul naval, MAN Energy Solutions fiind una din primele companii care a anunţat un asemenea motor. Ideea folosirii metanolului în combustia navelor e una similară combustibililor sintetici. Având formula CH3OH, acesta poate fi produs din apă şi CO2 captat din aer, cu adăugarea energiei. Ulterior, la combustie, în aer e emis exact acelaşi CO2 captat la producţia combustibilului, fără a adăuga dioxid de carbon nou în atmosferă. Cel mai probabil, cei de la Ulstein vor cumpăra asemenea motoare de la MAN pentru a le instala pe noua lor navă în procesul de producţie a acesteia, dar deocamdată nu anunţă exact ce propulsor va folosi noul lor tip de ambarcaţiune.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter