Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Şeful Toyota spune că maşinile electrice vor atinge maxim 30% cotă de piaţă, într-o nouă exprimare sceptică despre acestea

26 Ianuarie 2024 - 20:22
Redacţia PiataAuto.md
Preşedintele onorific Toyota, Akio Toyoda, chiar dacă nu mai e şeful executiv al companiei nipone, e din nou în centrul atenţiei cu o nouă rundă de exprimări sceptice despre maşini electrice, care pare să fie destul de ruptă de realităţile viitoarelor reglementări, deja aprobate, dar şi de exemplele reale ale unor ţări.
Akio Toyoda, şi-a vociferat noile păreri sceptice despre maşinile electrice în cadrul unui eveniment de la una din fabricile Toyota din Japonia, unde erau prezenţi parteneri şi angajaţi ai companiei, dar şi reprezentanţi din presă. Când a fost întrebat despre strategia Toyota, care declarase anterior că va produce şi maşini electrice, dar şi pe hidrogen şi cu ardere internă, marea dilemă din întrebare era dacă va reuşi Toyota să acopere toate direcţiile simultan şi dacă o asemenea abordare e corectă.
În replică, Akio Toyoda a zis că indiferent de progresul pe care-l vor face maşinile electrice, indiferent chiar de cât de mult va evolua tehnologia bateriilor lor, cota de piaţă a electricelor la nivel global nu va depăşi 30%. Restul de 70%, spune Toyoda, vor fi hibride, maşini cu hidrogen şi cele cu combustie simplă.
Totuşi, în Europa maşinile pur electrice au ajuns deja la 14,6%, deşi mai sunt încă 11 ani până la intrarea în vigoare a interdicţiilor de vânzare a celor cu combustie. În SUA cota electricelor a fost de 7,6% în 2023. China a ajuns la aproape 26% din vânzările sale dedicate electricelor pure, fără a lua în considerare plug-in hibrizii, iar unele ţări scandinave eu trecut nu doar de cifra de 30% a lui Toyoda, ci şi de bariera în care au devenit majoritate. În Suedia 32% din maşini sunt pur electrice, iar în Norvegia — peste 82%.
Akio Toyoda, însă, a atins şi un subiect sensibil în discursul său, care rezonează acum şi în Europa — cel al oamenilor care pot rămâne fără un loc de muncă din cauza volumului mai mic de muncă umană, necesar la fabricare maşinilor electrice şi componentelor pentru acestea. Recent, ZF a anunţat că va concedia 12.000 angajaţi, iar Bosch încă 1.200 din acest motiv. Iar şeful Toyota a declarat în acest context „imaginaţi-vă oameni, ingineri, care toată viaţa şi-au dedicat cariera perfecţionării de motoare, iar cineva vine şi le spune acum că gata, acestea nu mai sun bune şi trecem la electrice. Cum se simt ei? E firesc că-şi vor pune întrebări despre rostul la ceea ce au făcut toată viaţa”, a mai zis şeful Toyota. El a mai amintit că în Japonia 5,5 milioane de oameni lucrează în industria auto, în companiile auto şi în cele ale furnizorilor.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter