Baidu a lansat o nouă generaţie de robotaxi în China, care e gata să transporte pasageri fără şofer şi costă mai puţin un Xiaomi SU7
16 Mai 2024, 10:15 Redacţia PiataAuto.md
Compania chinezească Baidu a lansat o nouă generaţie de robotaxi, care are deja capacităţi avansate de condus autonom de nivel 4 şi poate fi operată pe drumurile publice din oraşul Wuhan, fără vreun taximetrist. Chiar dacă experimente de acest gen au existat şi în SUA cu maşini experimentale de la Waymo şi Cruise, în acest caz vorbim deja de o maşină în care toţi senzorii au fost integraţi mult mai discret, iar cel mai surprinzător lucru e faptul că acest taxi electric fără şofer costă mai puţin decât un Xiaomi SU7 electric, modelul care e acum unul de referinţă în China.
Mai exact, noul robotaxi, pe nume RT6, costă echivalentul a 28.350 dolari, iar cei de la Baidu au arătat invoice-uri livrate către companiile cumpărătoare, pentru a demonstrat acest preţ, or, vehiculul poate fi cumpărat doar de către entităţile licenţiate să ofere asemenea servicii de taxe.
Chiar şi în comparaţie cu generaţia anterioară a taxiului autonom, nou model are un preţ cu peste 50% mai mic. Deci, această lansare reprezintă un pas imens spre popularizarea acestui tip de taxi autonom în China, care va începe să devină o normalitate absolută iniţial în Wuhan, apoi şi în alte oraşe. Iar meseria de taximetrist va deveni şi ea una expirată şi nenecesară.
Iar paradoxul e că noul model, fiind atât de ieftin, are capacităţi de condus autonom de nivel 4, fiind echipat cu 5 senzori LiDAR şi 35 de alţi senzori în jurul maşinii, identificând tot ce se întâmplă în jur, până la o distanţă de 440 metri în faţă.
Puterea de procesare a maşinii e de 1.200 TOPS, unde TOPS înseamnă trilioane de operaţiuni pe secundă. E o putere uriaşă, cu 15-100% mai mare decât alte maşini conduse autonom, iar astfel gigantul tehnologic Baidu vrea să-şi afirme superioritatea sistemului său.
Maşina va fi fabricată la o uzină a companiei Jiangling, specializată în vehicule comerciale, şi va fi propulsată de un electromotor de 150 CP, cumpărat de la BYD.
Bateria maşinii electrice e de tip LFP şi e concepută pentru schimbare rapidă a celei descărcate cu alta încărcată, operaţiune care durează doar 3 minute şi permite maşinii să-şi continue munca în serviciul de taxi fără a sta conectată la priză.
La interior, taxiul autonom oferă 4 locuri, două dintre care sunt de-a dreptul regeşti, cu funcţie de masaj în ele. Maşina nu are un volan clasic, pentru că nu are nevoie de el. Pasagerii vor putea opera comenzile maşinii prin voce.
Şi, reamintim, nu vorbim despre un prototip, ci despre un taxi se serie, pus în producţie, care va ajunge cât de curând pe străzile din China. În faza de prototip, acest model a fost prefaţat acum doi ani, şi era promis pentru plasarea în producţie către finele anului 2023, sau prima jumătate a anului 2024, cu un preţ ţintă de circa 36-40 mii dolari. Iar între timp, preţul final atins a putut fi cu mult mai mic.