Italienii au dezvăluit noul Ferrari 12Cilindri, modelul cu motor V12 de 9.500 rpm, care duce reţeta iniţială din anii 50 într-o nouă epocă
3 Mai 2024, 09:24 Redacţia PiataAuto.md
Dacă ar fi trăit azi Enzo Ferrari şi ar fi dirijat o echipă de designeri şi ingineri care să creeze un Ferrari cu ingredientele sale tipice, dar adaptat epocii actuale, cum ar fi arătat acesta? Ar fi o maşină cu doar două locuri şi cu motor montat median frontal, în spatele axului din faţă, dar totodată anterior habitaclului şi inevitabil ar fi un V12 care să poată prinde turaţii excepţionale de mari, dând maşinii pacea personalitate savuroasă. Ei bine, exact astea sunt ingredientele din reţeta noului Ferrari 12Cilindri, un model care a luat acea reţetă din anii 50 şi o transpune într-o nouă epocă, la 7 decenii depărtare.
Motorul de sub capotă e o evoluţie a superbului V12 Ferrari, care îşi are începuturile în anul 1947 şi care a evoluat de-a lungul istoriei. Ipostaza pusă pe noul model e o evoluţie a propulsorului care se regăsea pe 812 Competizione şi care atinge acum noi apogee. Are aceeaşi cilindree de 6,5 litri, cu un alezaj de 94 mm şi o cursă de 78 a cilindrilor, şi datorită cursei mai mici în raport cu alezajul poate atinge mai uşor turaţiile de 9.500 rpm, acolo unde începe linia roşie.
Propulsorul V12 va dezvolta 830 CP pe Ferrari 12Cilindri, iar partea cea mai frumoasă e că o va face în continuare prin aspirate naturală, fără vreo turbină. Iar aici nu putem să nu ne amintim de ştirea de acum două zile, cu noul motor V12 Aston Martin, care scoate 835 CP, însă o face cu 2 turbine. Deci, noul motor Aston Martin reuşeşte să scoată o performanţă cu doar 5 cai-putere mai mică, fără a face uz de o turbină, păstrând un caracter mult mai puritan!
Apropo, noul motor Ferrari scoate 678 Nm, un cuplu relativ mai mic, care rezultă din aceeaşi configuraţie a motorului, menţionată mai devreme, dar aici turaţiile mari şi puterea vor fi cele apreciate până la urmă, chiar dacă 80% din cuplu e deja disponibil la 2.500 rpm.
Turaţiile mari sunt posibile şi datorită bielelor din titan, aplicate pe noul motor, care reduc masele inerte şi forţele centrifuge ale lor atunci când împing arborele cotit. Mecanismul arborilor cu came şi al supapelor preia tehnologia actuală a motoarelor Ferrari din Formula 1, iar injecţia directă e asigurată de două pompe puternice.
Noul motor are o galerie de evacuare sculptată ca o operă de artă, pentru a asigura lungimea identică a căilor de evacuare pentru fiecare cilindru şi totodată curburi relativ egale, pentru a avea sunet similar pentru toţi cilindrii. Într-o epocă în care vorbim aproape doar despre noi modele electrice, e aproape incredibil că mai vorbim despre asemenea detalii la un model noi Ferrari, într-un stil al mecanicii meşteşugite aşa cum am fi vorbim acum 70 de ani despre o maşină creată de însuşi marele Enzo!
Partea modernă e că motorul va fi cuplat cu o cutie automată cu dublu ambreiaj, iar toate cele 4 roţi vor fi viratoare. Şasiul e complet din aluminiu, iar ampatamentul noului model e de 2,70 metri. Apropo, acesta debutează atât în caroserie coupe, cât şi spider.
Noile Ferrari vor accelera de la 0 la 100 km/h în 2,9 secunde pentru coupe şi 2,95 secunde pentru Spider, iar viteza maximă e în ambele cazuri de peste 340 km/h.
Modelul coupe cântăreşte 1.560 kg, fără a lua în calcul lichidele necesare şi doar dacă se bifează elemente opţionale mai uşoare, iar versiunea spider cântăreşte cu 60 kg mai mult.
Iar dincolo de toate, acest Ferrari 12Cilindri e din start un model de colecţie, datorită designului curajos, care adoptă forme noi, păstrând parţial proporţii clasice în silueta laterală, dar adoptând şi forme total diferite la silueta sa privită de la posterior.
Fanii vor putea să-l recunoască imediat deci, iar maşina îşi are garantată personalitatea, mai ales că apare într-o perioadă în care în lume aproape că nu mai există maşini V12.