Bentley a lansat noua generaţie Continental GT Speed, spunând adio motorului W12, cu un V8 plug-in hibrid în locul lui
26 Iunie 2024, 20:29 Redacţia PiataAuto.md
Se pare că am ajuns la un moment al istoriei încât aproape toate modelele performante care se lansează într-o generaţie nouă ajung să fie plug-in hibride, iar asta nu mai e ceva excentric ce ar face doar unii producători de supercar-uri sau doar Mercedes-AMG. Azi mai devreme vorbeam despre noul BMW M5, care a primit o motorizare V8 plug-in hibridă şi spuneam că ea l-a făcut mai greu, astfel încât acesta a devenit mai lent în acceleraţie, chiar dacă are peste 100 CP în pus. Noul Bentley Continental GT Speed se alătură aceleiaşi tendinţe şi primeşte un nou sistem de propulsie, format dintr-un motor V8 de 4,0 litri şi un electromotor. Doar că în cazul Bentley, acest nou sistem de propulsie vine să înlocuiască legendarul motor W12, care a definit modelele de vârf ale celor de la Bentley în acest mileniu.
Despre acest sistem nou de propulsie scriam acum aproape două luni, când Bentley îl prefaţase, anunţându-şi fanii din timp, pentru a exclude şocul unei schimbări atât de majore, în care emblematicul model Continental GT Speed devine plug-in hibrid.
Noul sistem plug-in hibrid foloseşte acelaşi motor V8 de 4,0 litri prezent şi până acum pe mărcile de top din grupul VW, doar că aici puterea motorului cu combustie a fost setată la 600 CP. El e asistat de un electromotor de 190 CP, iar puterea cumulată nu e de 790 CP, ci de 782 CP.
Cuplul maxim livrat de noul sistem ajunge la 1.000 Nm, ceea ce e cu 100 Nm decât motorul W12 de pe generaţia precedentă. Şi puterea totală e mai mare cu 123 CP. Spre deosebire de M5, însă, noul model plug-in hibrid n-a devenit mai lent decât predecesorul din cauza greutăţii, ci şi-a îmbunătăţit timpul de acceleraţie de la 0 la 100 km/h de la 3,6 la 3,2 secunde. Desigur, maşina e simţitor mai grea, dar inginerii Bentley au lucrat din răsputeri pentru a o face mai rapidă în smuncirile la porniri.
Puterea e livrată printr-o cutie automată cu dublu ambreiaj şi un diferenţial electronic cu alunecare limitată, iar noul model are pentru prima dată greutatea distribuită mai mult spre spate, cu 51% apăsând pe puntea spate. În mare parte, asta se datorează faptului că bateria sistemului plug-in hibrid e poziţionată în spate axului posterior.
Această baterie are 25,9 kWh, iar capacitatea netă e de 85% din cea brută, deci cam 22 kWh. Puterea maximă de încărcare a bateriei, însă, e de doar 11 kW, deci ea va avea nevoie de 2 ore şi 45 minute pentru o încărcare.
Bateria îi asigură maşinii şi un regim de rulare pur electrică, la o viteză de până 140 km/h, valabil 81 km. Cu sistemul hibrid lăsat să-şi folosească ambele surse de putere, viteza maximă ajunge al 335 km/h.
Împreună cu coupe-ul Continental GT Speed debutează şi o versiune decapotabilă. Maşina are performanţe similare, fiind cu doar 0,1 secunde mai lentă în acceleraţie.
Cu 782 CP la activ, însă, noul Bentley Continental GT Speed e în ambele caroserii cel mai puternic model Bentley din toată istoria mărcii britanice. Din păcate, Bentley nu comunică deocamdată greutatea finală a noului model, dar se pare că inginerii au reuşit totuşi să evite transformarea noului model într-o maşină mai lentă decât predecesoarea sa, în ciuda unui sistem plug-in hibrid.