Casetele audio revin în popularitate, datorită tinerilor, iar maşinile clasice ar putea avea de câştigat din asta
21 Iunie 2024, 10:51 Redacţia PiataAuto.md
Atunci când casetele audio erau forma cea mai răspândită de înregistrări audio, acestea erau pe cât de simple şi îndrăgite, pe atât de însoţite de sfaturi cum să eviţi multiplele bătăi de cap pe care le puteau genera, de la încâlcirea peliculei până la ştergerea accidentală a înregistrării, când se apăsa buton nepotrivit, dacă nu se rupea acea mică lamelă de plastic, care transforma caseta într-una ce putea fi doar ascultată, nu şi ştearsă. Atunci când ele au fost înlocuite de CD-uri digitale, părea că saltul făcut e atât de mare, încât nimeni nu va mai reveni vreodată la ele. Dar paradoxul e că acum în lume se remarcă o mare revenire la casete audio, iar maşinile clasice ar putea avea de câştigat din asta.
Între 2015 şi 2022, vânzările de casete audio au crescut de 5 ori în lume, iar tendinţa continuă până în prezent, fiind alimentată nu atât de nostalgicii care le foloseau de demult, când ele erau actuale, ci de noua generaţie Z, care vede în ele o formă diferită, de nişă, de a asculta muzică într-o manieră curioasă.
Şi apoi, sunetul de pe o casetă audio o fi mai imperfect în distribuţia completă a frecvenţelor, dar e analogic şi are o magie specială, mai emoţionantă, în felul în care sună, mai ales în tandem cu un sistem audio mai bun. Chiar şi zgomotul alb de fundal are magia lui într-o lume în care aproape că s-a uitat că mai poate exista şi un asemenea fundal.
Paradoxul e că înregistrarea de casete audio este şi astăzi o formă extrem de ieftină de a multiplica albume audio, chiar şi în număr mic, iar în ultimii câţiva ani mai mulţi muzicieni şi formaţii renumite, ba chiar şi arhicunoscuta Taylor Swift, au lansat ediţii suplimentare şi pe casete audio pentru a satisface această nişă.
Asemenea casete lansate în zilele noastre pot costa doar 10 dolari albumul, în timp ce un vinil poate ajunge şi la 40 dolari, fiind mult mai scump, chiar dacă şi acolo se remarcă o creştere. Iar cei car cumpără casete audio în prezent nu o fac pentru că n-ar avea abonamente de streaming audio, ci aproape întotdeauna drept o copie suplimentară, fizică, pe care s-o savureze mai special.
Iar maşinile clasice ar putea avea foarte mult de câştigat din această tendinţă, or, foarte multe modele clasice au sisteme audio doar cu casete, care puteau suna foarte frumos, dar pentru care aproape că nu se mai puteau găsi casete în vânzare.
Şi iată că acum toată suita de maşini clasice, cu sisteme audio din acea perioadă, ar putea avea din nou savoarea ascultării unei înregistrări abia cumpărate de pe raft, chiar dacă maşina e fabricată în 1980 sau 1990!
Puţini ar fi crezut, dar iată că celebrele casete audio revin totuşi, iar vânzările lor deja au trecut de jumătate de milion de exemplare anual, deşi cu doar câţiva ani în urmă nu adunau nici măcar 100 mii de unităţi în toată lumea!