Chinezii au construit o autostradă de 24 km lungime pe mare şi sub mare, pentru ca alta similară de 50 km, construită în apropiere, să nu fie singura

18 Iunie 2024, 15:50
Redacţia PiataAuto.md
Chinezii reuşesc adeseori să impresioneze cu proiecte de infrastructură de o complexitate uriaşă, dar cel despre care vorbim azi şi care şi-a primit aprobarea oficială de deschidere a traficului ieri, 17 iunie, e unul de o complexitate inginerească deosebită, fiind vorba de o autostradă de 24 km, constituită în mare parte din poduri peste apă, iar la un moment dat acestea derivă într-un tunel subacvatic.
Noua autostradă are numele de oficial de „braţul Shenzhen-Zhongshan” şi conectează direct cele două oraşe, Shenzhen şi Zhongshan, aflate pe două maluri diferite ale estuarului râului Pearl din China.
Partea curioasă e că la 30 km mai la nord de noua autostradă există podul Humen, care leagă cele două maluri, iar 31 km mai la sud există o autostradă mai lungă, foarte similară în concept, cu poduri pe apă şi o porţiune de tunel sub apă, între Macao şi Hong Kong, numită după punctele pe care le traversează, Hong Kong — Zhuhai — Macao, despre care am scris acum doi ani.
Ei bine, noua autostradă a fost construită efectiv pentru ca autostrada de mai jos, dintre Hong Kong şi Macao, să nu fie singura de acest fel şi să nu ofere Hong Kong-ului o pârghie prea mare de influenţă în regiune din a controla un flux atât de mare de trafic. Desigur, şi faptul că cele două oraşe mari vor ava o legătură directă e important, reducând timpul de călătorie între aceste două centre economice importante.
Noua autostradă are câte 4 benzi pe fiecare sens, fiind prevăzută pentru un volum imens de trafic. De la fiecare dintre cele două ţărmuri pornesc două poduri, care ajung pe două insule construite artificial, unde autostrada coboară de pe poduri şi intră într-un tunel subacvatic de peste 5 km lungime, cele două insule servind drept locuri pentru gurile de tunel.
Partea subacvatică a autostrăzii a fost necesară pentru a asigura canalul potrivit de navigaţie pentru nave de orice dimensiuni. Navele mai mici, însă, vor putea naviga şi sub podul autostrăzii, evitându-se astfel congestionarea cu trafic maritim.
Iar construcţia unor insule artificiale care să asigure trecerea autostrăzilor de la înălţimea podurilor spre zona subacvatică, având grijă de siguranţa absolută a tunelului şi evitarea oricăror revărsări de apă, e ceva din zona artei inginereşti, proiectul acestei autostrăzi fiind premiat acum câţiva ani şi de o universitate de arhitectură din Eindhoven, Olanda.
Construcţia acestei autostrăzi cu poduri, insule artificiale şi tunel, a durat 7 ani, cu peste 5 ani de lucrări efective, restul fiind formalităţi birocratice de pregătiri şi inspecţii de după construcţie.
Foto: Viziune din segmentul subacvatic al noii autostrăzi
4
41,451
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!