După ce a renunţat la majoritatea modelelor cu combustie în Europa şi a promis doar electrice, Ford anunţă încă un val major de concedieri la fabricile sale

19 Iunie 2024, 10:33
Redacţia PiataAuto.md
După ce acum doi ani a anunţat o schimbare enormă de macaz în Europa, spre modele electrice, anunţând pensionarea unor modele cu combustie precum Mondeo, Fiesta şi Focus şi păstrare pe o perioadă limitată doar a SUV-urilor precum Kuga sau EcoBoost, acum Ford anunţă încă un val major de concedieri la fabricile sale din Europa, deja al patrulea la număr în ultimele 12 luni.
Primul val de concedieri a fost anunţat din timp încă în februarie 2023, pentru anul 2024, şi viza 3.800 de angajaţi din Europa, dar atunci măsura era servită ca o eficientizare a numărului de angajaţi necesari la fabricile în Europa şi adaptare la o nouă lume a maşinilor electrice, care nu mai au nevoie de atât de mulţi oameni pentru a fi fabricate. Atunci s-a anunţat că 2.300 angajaţi vor fi concediaţi din Germania, alţi 1.300 din Marea Britanie, şi doar 200 în restul Europei. Din cele 3.800 de concedieri, 2.800 ţineau de inginerie şi dezvoltare de produse, iar 1.000 — de funcţii administrative.
Apoi, la începutul anului 2024, a venit anunţul că fabrica Ford din Saarlouis, Germania, va fi închisă definitiv odată cu scoaterea din producţie a lui Focus, iar odată cu asta 3.500 de muncitori de la această fabrică vor fi concediaţi, doar 1.000 din ei mai rămânând să lucreze câţiva ani pentru a produce unele componente auxiliare. Ford spunea atunci că o parte din cei 3.500 muncitori din Germania erau incluşi, de fapt, în anunţul de un an mai devreme despre concedierile a 3.800 angajaţi în Europa, sugerând că cele două cifre nu se pot plusa pur şi simplu, ci doar au fost făcute ajustări şi completări.
Acum o săptămână, scriam că deşi mulţi alţi producători şi-au revizuit planurile pentru maşini electrice, Ford spune că nu renunţă la ideea pensionării lui Focus şi trecerii la maşini electrice, iar odată cu asta Ford mai anunţa concedierea a 1.600 oameni e la fabrica din Valencia, Spania, deşi anul trecut, Ford a mai concediat 1.100 oameni la aceeaşi fabrică, înaintea anunţării marelui plan de electrificare.
Iar acum, la scurt timp după ce a plasat în producţie cu mare întârziere modelul electric Exporer, bazat pe VW ID.4, la fabrica sa din Koln, Germania, Ford mai anunţă încă un val mare de concedieri pentru aproape toată Europa. Vor fi vizate în primul rând fabricile din Marea Britanie şi din nou cele din Germania şi Spania. Nu e clar deocamdată de câţi angajaţi e vorba, dar şeful consiliului angajaţilor de la fabrica Ford din Koln a confirmat că Ford pregăteşte un nou plan major de restructurare a operaţiunilor sale din Europa, iar numărul angajaţilor concediaţi va fi unul mare, de ordinul miilor.
Noua veste despre concedieri vine după ce însuşi şeful Ford din Europa, Martin Sander, a părăsit compania şi a plecat la VW, unde se va ocupa de vânzări şi marketing, într-o poziţie aparent mai puţin importantă, ceea ce denotă scepticismul acestuia faţă de perspectivele Ford în Europa.
Iar vânzările Ford în Europa au scăzut în primele 4 luni ale anului 2024 cu 15%, ajungând la doar 152.552 de exemplare. Cota de piaţă Ford în Europa s-a redus de la 4,3% acum un an la doar 3,4%.
Ford promite să lanseze în luna iulie încă un model electric pentru Europa, dar toate aceste modele, ca şi Explorer, vin târziu şi nu excelează în mod deosebit cu nimic, în timp ce maşinile practice şi accesibile, care erau căutate anterior, devin tot mai puţine la număr. Respectiv, scăderea vânzărilor e perfect explicabilă într-un asemenea context, când Ford şi-a creat benevol goluri imense în producţie şi oferta sa de modele, goluri pe care deocamdată nu reuşeşte să le acopere cu modele electrice care să fie cumpărate în număr mare. Însă cu concedieri repetate de multe mii de oameni la fabricile sale, Ford riscă să se apropie de un punct critic în care să devină o marcă irelevantă în Europa, pierzându-şi orice urmă din imaginea sa populară pe care a avut-o până de curând.
2
34,328
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!