Podul de la Mihai Viteazul din Chişinău va fi totuşi închis total timp de aproape 2 luni, paralizând circulaţia într-o regiune mare a oraşului
25 Iunie 2024, 11:23 Redacţia PiataAuto.md
Epopeea reparaţiilor cu amânări repetate ale podului de la Mihai Viteazul din Chişinău ia un nou apogeu. Dacă până acum îngustarea circulaţiei de la 6 benzi de circulaţie la doar 2 benzi părea un coşmar, atunci în doar o săptămână lucrurile circulaţia va fi de-a dreptul paralizată în regiune, întrucât autorităţile municipale au decis să dea curs solicitării companiei care reconstruieşte podul şi să închidă total circulaţia pe acesta pe o perioadă de aproape două luni, până la sfârşitul lunii august.
Motivul acestei solicitări şi deciziei ce a urmat rezidă din faptul că cele două părţi de pod, dedicate câte unui sens de circulaţie, ar avea elemente comune, iar lucrările corecte ar necesita lipsa vibraţiilor pe cealaltă jumătate de pod în timp ce se repară una din ele.
Marea problemă e că în toată regiunea traficul va fi extraordinar de dificil, întrucât cele mai apropiate două poduri de traversare a râului Bâc sunt podul de la Circ / bd. Renaşterii, şi aşa foarte aglomerat de când podul de la Viteazul e în reparaţii, şi podul de pe şoseaua Balcani, cu circulaţie limitată la doar un sens de circulaţie, întrucât cel de-al doilea pod e în construcţii.
Autorităţile municipale spun că vor căuta rute ocolitoare, însă, fiind vorba de un râu, singurele rute posibile sunt podurile, astfel că ocolitoare pot fi doar traseele de până la poduri, însă în cele din urmă traficul se va congestiona oricum la acele poduri.
Lucrările la podul de la Mihai Viteazul au demarat în primăvara anului 2023, cu un buget de 108 milioane de lei. Executantul lucrărilor e o companie pe nume Granbudservice SRL Ucraina prin filiala sa din Vulcăneşti.
Conform proiectului iniţial, podul trebuia reparat pe câte un sens de circulaţie, fără a închide total circulaţia pe acesta. După solicitarea de acum de a închide podul, responsabili de la primărie au menţionat că s-ar putea ca în august să fie finalizate ambele părţi ale podului, fapt care e aproape imposibil din punct de vedere tehnic, întrucât nu s-a lucrat deloc până acum la structuri celei de-a doua părţi, pe care se circula până acum.