Producătorul chinez Dongfeng devine primul din lume care plasează roboţi umanoizi să asambleze maşini în fabrica sa în locul oamenilor
4 Iunie 2024, 12:09 Redacţia PiataAuto.md
În ultimele luni, am scris despre mai mulţi roboţi umanoizi prezentaţi şi creaţi pentru a putea munci în sarcinii repetitive în interiorul fabricilor, iar cel mai elocvent dintre aceşti roboţi e noul Atlas al celor de la Boston Dynamics, una din companiile cu cea mai mare experienţă în roboţi umanoizi de mare precizie, care a devenit între timp deţinută majoritar de Hyundai. Şi dacă anterior Hyundai şi BMW foloseau roboţi patrupezi de la Boston Dynamics pentru inspectări în fabricile lor, noul Atlas a fost creat pentru a înlocui deja oamenii în muncile de pe linia de asamblare. Între timp, şi chinezi au creat un robot umanoid similar, la preţ de doar 16.000 dolari, ceva mai imprecis, dar suficient de bun încât să muncească la munci simple pe linia de asamblare. Iar acum producătorul chinez Dongfeng a semnat un contract pentru un alt robot similar şi vrea să devină primul din lume care chiar ajunge să plaseze roboţi pe linia de fabricare.
E vorba de robotul Walk S, creat de compania chineză Ubtech. Acesta are 1,70 metri înălţime şi o formă umanoidă cu braţe şi picioare, care-i va permite să se mişte în jurul maşinii şi să execute funcţii care erau făcute de oameni până acum.
De fapt, mai ales pe liniile de producţie din China, puţine etape de asamblare a maşinilor au mai rămas a fi făcute de oameni direct, restul operaţiunilor având loc cu roboţi industriali, de forma unor braţe gigantice, care sunt folosiţi peste tot în industrie de zeci de ani. Deja există şi producători precum Xiaomi, care declară că procesul de fabricare al maşinilor lor e asigurat cap-coadă de asemenea roboţi industriali. Dar totuşi, în multe fabrici mai există mici procese de asamblare a unor componente de interior, sau de ridicare a unor utilaje automatizate care să asambleze componente pe maşină, sau munci de inspectare a calităţii.
Noul robot Walk S din fabricile Dongfeng va inspecta centurile de siguranţă, va verifica lacătele uşilor, va verificare alinierile panourior de caroseriei şi calitatea vopselei, va turna ulei de motor în motoarele cu combustie, va aplica etichete pe componentele maşinilor.
Mai mult ca atât, roboţii vor putea manipula echipamente mari, precum cele are ridică roţi sau uşi şi le montează pe maşini.
Foto: Imagine cu un automobil Dongfeng asamblat de roboţi umanoizi, pe care am generat-o cu ajutorul inteligenţei artificiale
Deci, practic, cam toate operaţiunile care mai sunt făcute de oameni în asemenea fabrici vor putea fi acum făcute de noul robot pe liniile de asamblare ale Dongfeng din China.
Robotul are 41 de articulaţii şi poate comunica în timp real cu fabrica, primind misiuni, dar totodată comunicând execuţia şi progresul celor curente. De asemenea, robotul are senzori şi reacţionează la ceea ce se întâmplă în jurul său, deci ţine cont de obstacole şi observaţiile pe care le face în lumea reală.