Renumita Sagrada Familia din Barcelona, construită de 140 ani încoace, va fi finalizată cu ajutorul a două macarale imense Liebherr

22 Iunie 2024, 18:59
Redacţia PiataAuto.md
Basilica Sagrada Familia e una din cele mai emblematice construcţii din Barcelona, fiind vizitată de milioane de turişti anual, dar o parte din istoria ei incredibilă e tocmai faptul că are o arhitectură atât de complicată, încât construcţia ei durează de 140 de ani încoace şi tot nu e terminată. Ei bine, acum renumitul producător german de macarale Liebherr a intrat în acţiune pentru a duce construcţia la bun sfârşit cu ajutorul a două macarale imense.
Desigur, cei de la Liebherr nu sugerează în niciun fel că lucrările de construcţie au durat 140 de ani pentru că n-au folosit macaralele lor până acum, dar anume ele vor fi soluţia găsită pentru a accelera etapa finală a lucrărilor şi a putea desăvârşi Sagrada Familia. Germanii spun că acest proiect e unul din cele mai onorabile şi speciale care şi s-a încredinţat vreodată şi cu siguranţă va rămâne definitoriu şi pentru istoria Liebherr.
Aşadar, cea mai dificilă parte va fi completarea construcţiei turnului principal, car are 136 metri înălţime acum, dar care, conform proiectului arhitectului Antonio Gaudi, trebuie să ajungă la o înălţime de 172 metri.
Foto: Pagină de enciclopedie care arată cum ar trbui să arate Sagrada Familia finalizată

Pentru a face asta, o macara Liebherr 710 HC-L 32-64 Litronic a fost fixată în imediata proximitate a turnurilor, având o amprentă mică la sol, dar fiind fixată adiţional de structura actuală a turnului, pentru a avea stabilitate.
Cerinţele tehnice pentru o macara care să lucreze în asemenea condiţii sunt extrem de specifice şi dificile — ea trebuie să poată ridica 64 tone, dar să aibă totodată o rază de 55 metri încât să acopere toate necesităţile de lucrări, în timp ce amprenta la sol a macaralei e una minimă, pentru că nu există spaţiu pentru a amplasa macarale obişnuite cu asemenea puteri de ridicare.
Pentru ca această construcţie specifică de macara să devină posibilă, inginerii Liebherr au proiectat o platformă specială de balast, care are 20 metri lungime, 10 metri lăţime, şi cântăreşte 27 tone. Astfel, macaraua va putea avea parametrii corecţi pentru a rămâne echilibrată în timp ce operează în asemenea condiţii, chiar dacă toată această construcţie a fost proiectată şi făcută special, fiind deci unică în lume. Deci, acum se lucrează de la 135 metri înălţime, pentru a construi ultima parte a turnului central cu ajutorul acestei macarale.
O altă macara, Liebherr 125 HC-L, va lucra la construcţia unei capele din apropiere, parte din aceeaşi construcţie complexă.
Fiind un proiect atât de important pentru Barcelona, pentru Spania, dar şi pentru întreaga Europă, cei de la Liebherr spun că au zero milimetri toleranţă de eroare, şi şi-au pus la bătaie întreaga reputaţie pentru a definitiva această construcţie simbolică, demonstrând că ingineria lor poate duce la bun sfârşit o construcţie care a început tocai în 1882.
1
7,941
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!