Audi A6 a devenit electric: germanii au lansat noile A6 e-tron Sportback şi Avant cu autonomie de peste 700 km

31 Iulie 2024, 17:52
Redacţia PiataAuto.md
După ce acum câteva săptămâni Audi a făcut o rocadă de nume în gama sa, lansând modelele A5 în loc de A4, iar numele A4 a rămas suspendat, astăzi germanii mai fac un pas major şi lansează noile A6 Sportback şi A6 Avant, două modele electrice care marchează transformarea lui A6 într-un model electric. Iar acest pas curajos se întâmplă chiar dacă Audi se plângea acum câteva săptămâni că întâmpină o cerere în scădere vertiginoasă pentru modelele electrice Q8 e-tron, care riscă să ducă la închiderea fabricii Audi din Belgia.
Noile A6 nu sunt o remodelare a lui Audi e-tron GT, acel model admirat, construit pe o platformă comună cu Porsche Taycan. Noul Audi A6 e-tron prea platforma tehnică nouă a grupului VW, numită PPE şi folosită de noul Porsche Maca EV. Prin urmare, şi abordarea inginerească e similară pe partea de propulsie electrică, având şi o latură mai practic decât e-tron GT, menită să prindă la un public mai larg.
Astfel, noile Audi A6 e-tron vor avea versiuni cu tracţiune integrală sau pe o singură punte, iar versiunea de debut, cea mai puternică din gama A6, are 270 kW sau 367 CP. Deci vorbim de puteri mult mai temperate până la un nivel pe care-l ofereau cândva şi motorizările de top din afara familiilor S şi RS din gama modelelor A6 cu combustie.
Marea întrebare va fi ce vor face cei care şi-ar dori mai multă putere. Iar Audi s-a gândit şi la ei şi a lansat şi noul S6 e-tron, în ambele variante de caroserie, cu un sistem de propulsie de 370 kW, sau 503 CP!
Doar modelul RS6 rămâne deocamdată neatins şi scapă de electrificare. Însă gama A6 va oferi mai multe versiuni, inclusiv cu tracţiune pe o singură punte. Iar trecerea la propulsie electrică va aduce şi o mare schimbare de caracter pentru Audi A6 — maşina de bază nu va mai fi cu tracţiune faţă, ci spate. Mai mult ca atât, chiar şi motorizarea de lansare de 367 CP e tot cu tracţiune spate şi doar S6 va fi quattro în momentul lansării.
Iar această motorizare de lansare a lui A6 e-tron, de 367 CP, poate imprima maşinii o acceleraţie de la 0 la 100 km/h de 5,4 secunde, iar viteza maximă e limitată la 210 km/h. Maşina e cât se poate de aerodinamică, având un coeficient de 0,21.
Electrica mai condimentată, S6 e-tron, va prinde prima sută în doar 3,9 secunde, iar viteza maximă e limitată la 240 km/h.
Noile modele fac uz de o baterie litiu-ion de 100 kWh capacitate brută şi 94,9 kWh capacitate netă. E o baterie de capacitate imensă, care permite asigura, care are 180 celule prismatice, grupate în 12 module a câte 15 celule, ceea ce conferă o densitate energetică mai bună. Bateria poate fi încărcată la o putere de până la 270 kW, fapt care determină un timp de încărcare de la 10 la 80% de 21 de minute. Bateria, ca şi întreaga arhitectură a maşinii, se bazează pe tehnologia de 800 volţi, la fel ca şi e-tron GT, Porsche Taycan şi Macan EV.
Capacitatea mare de stocare a bateriei e cea care permite cifre de autonomie foarte bune. Audi A6 Sportback, cu tracţiune spate şi putere de 367 CP, promite o autonomie de 756 km, iar aceeaşi motorizare în caroserie Sportback va avea o autonomie de 720 km. În cazul lui S6 cu tracţiune quattro, autonomia Sportback-ului e de 675 km, iar cea a versiunii Avant — de 647 km.
Noul Audi A6 e-torn va porni de la 75.500 euro în Germania, deci cu circa 13-15 mii euro mai mult decât VW ID.7, model cu care nu împarte platforma tehnică, dar care era foarte criticat din cauza preţului prea mare de până la 62 mii euro în momentul lansării. Modelul S6 e-tron va porni de la peste 101 mii euro în Germania. Ulterior, vor fi lansate şi versiuni mai accesibile pentru A6 e-tron.
3
2,952
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!