Audi a lansat noile modele A5 şi S5 cu motoare diesel şi V6, înlocuind familia A4 şi S4, în încercarea de a le da mai mult prestigiu în ierarhie

16 Iulie 2024, 14:29
Redacţia PiataAuto.md
Audi a lansat astăzi noua familie de modele A5, care are rolul de a succeda precedenta gamă A4. Astfel, începând de azi există un A5 Sedan în loc de A4 Sedan, şi un A5 Avant în loc de A4 Avant. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi cu noile S5 Sedan şi S5 Avant, lansate azi, care înlocuiesc precedentele S4. Totul poate suna un pic confuz, pentru că nu există niciun motiv evident pentru această redenumire şi repoziţionare decât simpla încercare a celor de la Audi de a revigora un pic acest segment prin sugestia că noile nume ar semnifica un prestigiu mai mare în ierarhie.
Mişcarea pare din acelaşi capitol cu denumirile actuale de motorizări la Audi cu cifre de 45TFSI sau 50, care au adus confuzie similară şi n-au prea avut efect în vânzări. De ce o fi dorit Audi să pensioneze un nume precum A4, care a avut multe capitole de glorie în istoria sa, schimbându-l pe A5, nu poate fi explicat decât printr-o scamatorie de marketing.
Noile odele n-au crescut cumva semnificativ în dimensiuni, ba chiar sunt evoluţii tehnice ale fostului A4, fără vreo schimbare radicală la nivel de platformă şi substrat. Or, de ani buni încoace Audi nu mai dezvoltă motoare noi cu ardere internă, aşa că acum orice generaţie nouă a unui model vine cu aceeaşi Mărie cu altă pălărie sub capotă, dar şi la nivel de platformă.
Ceea ce a introdus Audi nou acum e omniprezenţa unui nou sistem mild hibrid de 48 volţi. Acest sistem are un demaror cu rol de generator conectat prin curea, însă suportul de propulsie şi recuperarea cinetică e asigurat de un alt electromotor mic, integrat undeva în zona cutiei de transfer, care distribuie cuplul înapoi spre puntea faţă sau spre ambele punţi la versiunile acu tracţiune integrală. Noile modele Audi A5 au în continuare motoarele poziţionate longitudinal, ceea ce înseamnă că până şi versiunile cu tracţiune faţă au o cutie de transfer în apropiere cutiei de viteze, care trimite apoi cuplul înapoi spre puntea faţă, specific care a fost prezent întotdeauna la Audi A4.
Acel electromotor poate susţine propulsia cu 24 CP şi poate recupera energie cu o putere de 24 kW. Uneori maşina ar putea folosi doar forţa acestui electromotor pentru propulsie la viteze mici. Aşadar, se pare că Audi e reconfigurat construcţia sistemului său mild hibrid, care îi dădea probleme şi îi genera conflicte cu furnizorul unei curele cruciale din acel sistem.
Vorbind de motorizările cu care se lansează noile A5, motorul incipient e unul turbo de 2,0 litri şi doar 150 CP. Vorbim deci de o putere care ar fi putut fi atinsă şi cu un motor aspirat natural, iar anterior motoarele turbo de 1,4 litri ale grupului VW ajungeau la 170 CP şi mai mult. Acum se pare că Audi a luat-o pe calea cilindreei mai mari cu funcţionar relaxată.
Există şi o versiune de 204 CP a aceluiaşi motor de 2,0 litri TFSI, aceasta din urmă putând fi combinată şi cu un sistem de tracţiune integrală quattro.
Noul Audi A5 o fi vrând să sugereze schimbări majore şi urcări în ierarhie, dar n-a renunţat la diesel şi debutează cu o nouă versiune a motorului 2,0 TDI, care dezvoltă acum 204 CP şi 400 Nm. Şi acest motor poate fi combinat cu tracţiune faţă sau quattro.
Foto: Motorul 2,0 TDI de pe Audi A5

Aşadar, până aici, atât sedanul A5, cât şi break-ul A5 Avant, debutează doar cu motoare cu 4 cilindri, toate de 2,0 litri, şi doar cu sisteme mild hibrid. Nu e anunţat niciun plug-in hibrid deocamdată, şi nu s-a optat nici pentru motoare mai mici.
Ba dimpotrivă, noile S5 şi S5 Avant primesc un motor V6 de 3,0 litri, de 367 CP, pe care aproape că l-am fi crezut imposibil pentru timpurile noastre! Şi acest motor are sistem mild hibrid, dar e un preţ mic de plătit pentru cei care vor să mai savureze plăcerea unui V6.
Iar asta ne face convinşi că viitorul RS5 va avea cel puţin un motor V6 mai puternic şi nu va merge pe calea lui Mercedes-AMG C63S de a-şi reduce numărul cilindrilor la doar 4 şi a aplicat un sistem plug-in hibrid.
3
3,412
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!