Honda Prelude revine sub forma unui model hibrid accesibil, dar plăcut în condus, lansat în primul rând în Europa
10 Iulie 2024, 09:05 Redacţia PiataAuto.md
Honda Prelude a fost unul din cele mai longevive modele din istoria mărcii nipone, fiind produs în tocmai 5 generaţii, între anii 1979 şi 2001. Ideea lui era simplă şi atrăgătoare — un model coupe, care să inspire o doză ceva mai mare de sportivitate în aspect, plăcut în condus, dar construit pe o platformă tehnică relativ simplă, preluată de la alt model din gamă, pentru a putea fi accesibil inclusiv pentru şoferii mai tineri. Primele trei generaţii au fost cele mai de succes, până când Prelude a devenit mai mare şi mai sofisticat. Anul trecut japonezii au prezentat un concept care sugera o posibilă revenire a acestui model, iar acum Honda a venit şi cu confirmarea oficială: Prelude revine, sub forma unui model cu aceeaşi filosofie a accesibilităţii şi plăcerii în condus, plus un sistem de propulsie hibridă.
Noul model îşi va face debutul public mâine la festivalul de viteză de la Goodwood din Marea Britanie, un festival care atrage ochii multor pasionaţi auto din Europa.
Honda aminteşte că iniţial până şi numele Prelude a fost inspirat de la noţiunea de preludiu din muzică, unde o partitură e menită să te iniţieze în atmosfera unei opere, înainte ca partiturile principale să se dezlănţuie. Rolul lui Prelude a fost să atragă mai ales tineri şi cumpărători noi pentru Honda, oferind experienţe peste aşteptări şi creând ataşament faţă de marcă.
Şi asta chiar dacă tehnic vorbind, Prelude n-a fost niciodată un sportcar în sensul deplin al cuvântului, cu excepţia versiunilor mai picante şi chiar Type S de pe ultimele generaţii. În esenţă, însă, modelul a avut întotdeauna tracţiune faţă şi motor amplasat transversal, dar chiar şi cu aceste ingrediente, japonezii au putut găsi condimentele necesare, precum puntea spate viratoare şi motoare VTEC pentru a face modelul să se simtă ca unul sport, cu bani moderaţi.
Acum Prelude va debuta cu un sistem hibrid de propulsie pentru că asta o cer normele moderne de emisie, dar şi pentru că tinerii s-ar simţi mai confortabil să cumpere o asemenea maşină decât una cu un motor simplu benzinar. Iar întrucât Honda are o tradiţie de 25 de ani în sisteme hibrid, performanţa şi fiabilitatea acestui sistem sunt deja noţiuni axiomatice.
Cel mai probabil, noul model va împărţi multe componente cu actuala generaţie Civic, un model creat cu o filosofie similară de pasiune pentru condus. Se pot remarca totuşi diferenţa de proporţii în ecartament şi ampatament, ceea ce ne duce la ideea că nu va fi vorba de o simplă preluare de platformă, ci de recalibrări mai profunde, care să-i dea lui Prelude o personalitate proprie.
Deocamdată Honda a confirmat noul Prelude drept un model destinat în primul rând pentru Europa, dar pasionaţii din alte regiuni ale lumii, precum America de Nord, Japonia şi Australia deja se întreabă cu nerăbdare dacă Honda va aduce acest model în alte regiuni ale lumii.
Iar asta spune ceva despre setea de modele accesibile şi plăcute în condus din toată lumea, care să păstreze o doză bună din simplitatea aia de la origine. Iar dacă Honda va face lucrurile aşa cum anunţă acum, are o mare şansă să renască un segment aproape uitat pe piaţă.