Skoda prefaţează noul SUV electric Elroq, care va succeda Karoq şi care promite o autonomie de 560 km
1 Iulie 2024, 11:34 Redacţia PiataAuto.md
Actuala generaţie Skoda Karoq va mai sta câţiva ani pe piaţă, însă nu va avea un succesor direct, deşi modelul a fost şi mai este unul din cele mai de succes din istoria Skoda în materie de vânzări. Marca cehă nu va mai avea un SUV cu combustie în acest segment, însă, ci unul electric, care va avea numele de Elroq, primele două litere sugerând propulsia electrică, iar ultimele 3 — asocierea cu Karoq.
Skoda a anunţat acum câteva luni că pregăteşte noul Elroq, însă azi a dezvăluit şi primele date tehnice şi informaţii mai detaliate despre acesta, publicând şi imagini cu modelul încă în formă camuflată.
Noul model preia parţial silueta şi dimensiunile lui Karoq, fiind evident mai mic decât SUV-ul electric Enyaq.
Foto: Actuala generaţie Skoda Karoq, ipostază de lansare, pre-facelift
Emblema mărcii pare să dispară total de la exterior, întrucât deja şi pe capota ea va fi înlocuită de inscripţie cu litere.
Într-un stil tipic Skoda, noul model va oferi un portbagaj relativ mare, de 470 litri, care poate fi mărit la 1.580 litri prin rabatare de scaune. La interior modelul promite ecrane mari şi atmosferă hi-tech, condimentată cu tipice soluţii Simply Clever pentru tot soiul de misiuni practice mici, dar plăcute în exploatare.
La nivel de inginerie, însă, noul model va fi bazat tot pe platforma MEB a grupului VW, deci cea folosită şi de Enyaq, şi VW ID.4 sau ID.5, iar mai noi şi de Ford Explorer electric. Nu e o platformă neapărat rea, dar tot ea mai are încă probleme majore de soft şi ineficienţe în construcţia sa, fapt care i-a şi determinat pe cei de la VW să accepte investirea a 5 miliarde de dolari în Rivian, pentru a primi softul şi abordările inginereşti de acolo. Deci, tot ce va primi VW de la Rivian se va materializa în alte modele viitoare, Skoda urmând să primească deocamdată versiuni cu mici perfecţionări ale platformei actuale VW.
Noul model Skoda va primi, însă, măcar noul motor AP550 de la grupul VW, pus pe ID.7, care e unul de dezvoltare proprie, nu cumpărat de la Bosch sau alţi furnizori, şi are răcire cu ulei şi o construcţie mult mai eficientă în consum. Acest motor vine pe versiunea Elroq 85, care va avea 286 CP generaţi pe puntea spate şi o baterie de 82 kWh, exact aceeaşi combinaţie de pe VW ID.7 Pro.
Pe lângă această versiune cu cel mai modern motor, vor mai exista şi alte 3 versiuni cu motoare luate de pe rafturile furnizorilor. Elroq 50 va avea doar 170 CP cu tracţiune spate şi 55 kWh capacitate în baterie, Elroq 60 va avea 204 CP tot pe puntea spate şi 63 kWh capacitate în baterie, iar singura versiune cu tracţiune integrală, Elroq 85x, va avea 299 CP scoşi cumulat din două motoare şi o baterie de 82 kWh.
Cehii anunţă că noul model va avea o autonomie de 560 km în ciclu WLTP, însă nu anunţă exact pentru care versiune. Noi credem, însă, că această autonomie va fi valabilă pentru versiunea Elroq 85 cu tracţiune spate şi motor mai eficient AP550 şi baterie de 82 kWh.
Bateriile au fost calculate astfel încât încărcarea de la 10% la 80% să dureze 28 minute pentru toate versiunile. Încărcarea la prize specializate acasă acceptă 11 kW şi durează între 5,5 ore şi 8 ore.
Aşadar, după această dezvăluire de date tehnice şi prefaţare în formă camuflată, va urma şi o dezvăluire completă a designului, odată cu lansarea oficială a modelului. O perioadă Elroq şi Karoq vor fi produse în paralel, însă ulterior Elroq va prelua asupra sa misiunea de a reprezenta de unul singur acest segment în gama Skoda.