VW a lansat un nou model electric în China, care seamănă cu BYD şi are multimedia cu soft chinezesc şi avatar 3D
19 Iulie 2024, 09:33 Redacţia PiataAuto.md
Deşi în ultimii câţiva ani fiecare nouă lansare a unui model electric în China a fost un eşec pentru VW, producătorul german mai face acum o încercare, lansând noul ID.Unyx, iar de această dată VW pare să se fi pliat complet pe tendinţele chinezeşti şi a creat un design care aminteşte de liniile celor de la BYD. La interior, VW s-a asigurat că softul său germanic în design, dar cu probleme de funcţionalitate, nu mai e prezent, iar în locul lui a venit un soft chinezesc cu avatar 3D, pentru că aparent avatarul 3D e foarte important pentru cumpărătorii din China.
Şi aici vorbim despre o tendinţă care va fi greu de înţeles pentru mulţi dintre cei din afara Chinei, dar acum în China cumpărătorii vor să aibă neapărat în maşină aplicaţii de karaoke şi un avatar 3D, care să reprezinte felul în care maşina interacţionează cu şoferul prin comenzi vocale. Aceste comenzi sunt de obicei mult mai avansate decât nişte simple execuţii de funcţii şi trec uşor în zona interacţiunii cu inteligenţa artificială, iar toată această interacţiune trebuie personificată printr-un asemenea avatar, ca şoferul să simtă că ar comunica interactiv.
Aşa cum lipsa CarPlay-ului sau sistemului Android Auto a devenit în multe ţări din lume un motiv de a nu mai cumpăra o maşină nouă, indiferent de calităţile ei mecanice, la fel e şi în China cu aceste atribute. Iar VW ID.Unyx are acum un soft tipic chinezesc, cu zeci de pictograme cu funcţionalităţi locale, ceea ce ar trebui să-i facă pe chinezi să simtă maşina drept una mult mai adaptată pentru ei.
Designul are mai ales partea frontală similară cu liniile BYD, dar expresivitatea capotei sau a altor linii de caroseriei vine în pare parte de la Cupra Tavascan, cu care modelul îşi împarte platforma tehnică. Deci, vorbim de un SUV coupe.
Platforma tehnică este, de fapt, aceeaşi folosită de ID.5 sau de ID.7 mai nou, şi chiar face uz şi de noul motor APP550 de 286 CP pe puntea spate, în versiunea de bază a modelului. În combinaţie cu o baterie de 77 kWh net, acest motor promite 621 km autonomie în regimul mai puţin strict de omologare din China.
VW a decis deci, să nu mai taie din motoarele noi şi eficiente pentru China, cum a făcut-o cu ID.7, când a lansat modelul cu motoare mai simple, preluate de la furnizori, în dorinţa de a face maşina mai ieftină şi lansând-o cu un preţ echivalent cu sub 30.000 euro. Dar în timp ce alte modele electrica înregistrau câte 10-50 mii de comenzi în primele zile de lansare, VW ID.7 a adunat doar 300 comenzi din toată China în primele 3 zile.
Acum noul SUV electric nu mai face aceeaşi greşeală, şi vine cu noul motor APP550, chiar dacă iniţial VW nu planifica să-l includă în ofertă, fapt vizibil din documentele de solicitare a omologării, pe care VW le-a depus în martie 2024 pentru acest model.
Noul model va fi fabricat în China, printr-un parteneriat cu o fabrică locală, iar preţul e neaşteptat de mic, chiar şi cu noul motor mai modern. Acesta va porni de la echivalentul a doar 28.900 dolari, deci aproximativ 26.550 euro. În Germania o Cupra Tavascan cu acelaşi motor de 286 CP porneşte de la 56.210 euro.