Volvo a primit una din cele mai mari comenzi din istorie, de 1.500 camioane, toate diesel şi niciunul electric

20 Iulie 2024, 11:55
Redacţia PiataAuto.md
Producătorul suedez de camioane Volvo a anunţat ieri primirea uneia din cele mai mari comenzi din toată istoria sa, prin care va fabrica şi livra 1.500 camioane de distanţă lungă FH Aero unui mare transportator din Italia, Lannutti Group. Noile camioane vor genera cu 90% mai puţine emisii CO2, însă e curios cum vor face asta, întrucât toate cele 1.500 camioane sunt diesel şi nici măcar un singur camion nu a fost comandat din cele electrice, chiar dacă Volvo e cel mai mare producător de camioane electrice din lume.
În comunicatul său, Volvo se exprimă destul de ambiguu despre camioanele electrice, menţionând că cele 1.500 camioane comandate acum sunt din gama FH Aero de după facelift, iar apoi, menţionează că această gamă are versiuni FH Aero, FH Aero Electric, FH16 Aero şi chiar o versiune cu gaz. Dar Volvo e cel mai mare producător de camioanele electrice din lume acum, cu o cotă de peste 50% de piaţă în Europa şi peste 44% în America de Nord, şi pune întotdeauna un mare accent pe camioanele electrice, iar la o livrare de 1.500 camioane, am fi aşteptat ca măcar câteva zeci de camioane să fie electrice, dacă nu chiar mai multe, dată fiind menţionarea reducerii emisiilor CO2, pe care şi-o doreşte operatorul italian. Aşa că le-am solicitat suedezilor de la Volvo Trucks un răspuns explicit, dacă noua comandă conţine camioane electrice sau nu.
Răspunsul a fost direct şi franc — nu, noua comandă de 1.500 camioane nu include nici măcar un singur camion electric. Toate camioanele sunt diesel, iar majoritatea camioanelor din cele 1.500 sunt adaptate să funcţioneze cu HVO — adică ulei vegetal hidrotratat, care ajunge la o compoziţie finală similară motorinei, dar care e produs din deşeuri alimentare şi menajere.
Deci, practic vorbim de un combustibil bio, produs cu captare de CO2 în procesul de fabricare, iar la combustie acelaşi CO2 e emis înapoi în atmosferă. Iar datorită acestei particularităţi se va atinge reducerea cu 90% a CO2-ului, pe care şi-o doreşte compania italiană care a comandat cele 1.500 camioane.
Pe lângă asta, consumul noilor camioane Volvo va fi mai mic datorită formei mult mai aerodinamice a cabinei, lipsei oglinzilor exterioare şi înlocuirii lor cu camere, dar şi unei cutii de viteze automate, care împreună cu motorul asigură o eficienţă şi mai bună acum.
Noile camioane, comandate de Lannutti Group, vor fi livrate succesiv pe parcursul unui an, începând de acum. Compania italiană gestionează în total o flotă de 2.500 camioane, deci prin această achiziţie ea îşi reînnoieşte mai mult de jumătate din flota sa.
Din păcate, însă, Volvo a actualizat gama FH, dar nu a actualizat tehnic şi camionul electric FH Aero Electric, lăsând acelaşi set de baterii, care promite 300 km autonomie, dar care în viaţa reală, încărcat, are o autonomie mult mai mică, după cum relata anul trecut o companie elveţiană, care are asemenea camioane în flotă şi a încercat să facă o livrare din Spania în Elveţia, călătorind 3.000 km dus-întors. Acea călătorie a durat o săptămână întreagă, în loc de 4 zile, cât ar fi durat în mod normal, iar şoferul a oprit 20 de ori pentru reîncărcări la priză.
1
107,091
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!