BMW a lansat noul M5 Touring, reluând tradiţia lui E34 şi E60, dar noul model e un hibrid de 2,5 tone, care poate cântări 3 tone cu tot cu pasageri
16 August 2024, 14:57 Redacţia PiataAuto.md
BMW a lansat noul M5 Touring, continuând tendinţa sa recentă de a crea şi versiuni break pentru modelele de înaltă performanţă, după ce anterior a lansat şi M3 Touring. De fapt, noul M5 Touring nu este primul M5 cu acest tip de caroserie din istorie, or, bavarezii au avut cândva şi un M5 Touring E34, dar şi unul E60, cu un nume de cod propriu, E61. Noul model e extraordinar de puternic, însă e şi mai greu şi decât sedanul M5, ajungând într-o zonă ce trezeşte îngrijorarea fanilor deja.
Mai exact, noul M5 Touring cântăreşte aproape 2,5 tone la gol — 2.475 kg fără a lua în considerare şoferul şi 2.550 kg dacă e luat în calcul şi un şofer de 75 kg. Masa totală admisă a maşinii, cu tot cu pasageri la bord, e de tocmai 3.050 kg, deci efectiv maşina asta poate cântări absolut regulamentar 3,05 tone cu tot cu pasageri!
Această greutate excesivă e explicată, ca şi la M5 sedan, de prezenţa unui sistem de propulsie plug-in hibridă, care conţine şi V8-ul de 4,4 litri biturbo, dar şi un electromotor integrat în cutia de viteze, care poate furniza 197 CP. Motorul mai scoate 585 CP, iar împreună sistemul poate livra 727 CP şi 1.000 Nm.
Mai departe, o parte din kilogramele în plus i se datorează şi prezenţei unei baterii de tocmai 22,1 kWh — cam câtă capacitatea avea şi primul Nissan Leaf. BMW nu specifică greutatea bateriei, fiind firesc ca a să aibă o densitate energetică mai mare, dar totuşi, masa totală a maşinii ajunge într-o zonă în care inginerii divizii M n-ar fi permis-o cu doar 10-15 ani în urmă.
Noul M5 Touring va fi oricum o maşină rapidă în acceleraţii, atingând prima sută în doar 3,6 secunde. Viteza maximă e limitată în mod normal la 250 km/h, iar dacă bifezi şi M Drivers Package, ea creşte la 305 km/h.
De ce e nevoie de bateria atât de mare la bordul maşinii? Pentru a putea merge 61-67 km în regim pur electric şi pentru ca la omologare BWW M5 Touring să fie certificat că ar consuma doar 2,0 litri/100 km şi 30,7 kWh/100 km. Asta îi permite maşinii să-şi adjudece emisii de CO2 de doar 46 grame la sută şi să poată exista într-o lume în care aceste certificări formale contează, chiar dacă sunt aplicabile numai pentru prima sută de kilometri.
Ce va face maşina pe urmă? Va consuma 10,9 litri/100 km dacă mergi foarte elegant cu ea şi vreo 14-17 litri la sută sau chiar mai mult dacă vei conduce aşa cum trebuie condus un BMW M. Şi, fireşte, consumul în viaţa reală e mai mare din cauza greutăţii mai mari. În schimb, acea primă sută teoretică arată bine pe hârtiile de omologare.
Dar se pare că acesta e preţul pe care trebuie să-l plătească şi producătorii pe de o parte, şi viitorii proprietari de cealaltă parte, pentru ca asemenea maşini să poată trece pragurile de restricţii şi să mai poată exista.
Pentru că în rest, inginerii BMW au făcut tot ce au putut pentru a-i da aceste-i maşini toată arhitectura mecanică pentru a o face plăcută în condus.
Şi, dincolo de toate, e frumos să ştim că BMW are un M5 Touring în gama sa actuală. Pentru că se întâmplă destul de rar. E doar a 3-a oară în întreaga istorie a modelelor M5.