Deoarece crede în viitorul motoarelor cu combustie, Toyota dezvoltă un motor de 2,0 litri, care va avea până la 600 CP
15 August 2024, 14:34 Redacţia PiataAuto.md
Acum aproape trei luni, producătorii niponi Toyota, Mazda şi Subaru anunţau o mare colaborare de a dezvolta noi motoare cu combustie, fiecare pe filiera sa de expertiză, într-un semnal transmis cât se poate de clar de şefii celor trei companii că aceştia cred în viitorul motoarelor cu combustie, în pofida popularităţii tot mai mare a maşinilor electrice. Ulterior, acum o lună, Toyota şi prefaţa un nou motor de performanţă de 4 cilindri, iar maşina de test, pe care era probat noul motor era un Lexus IS. Ne întrebam atunci dacă nu cumva şi viitorul Lexus IS-F va avea parte de aceeaşi soartă ca şi Mercedes-AMG C63 şi va renunţa la motorul V8 în favoarea unui motor de 4 cilindri. Ei bine, acum primele informaţii despre noul motor Toyota s-au scurs în presa japoneză, iar acesta promite să fie excepţional de puternic, dar şi să echipeze modele formidabile.
Noul motor va avea cel puţin două ipostaze turbo. Una ele va dezvolta 400 CP, iar alta va fi montată pe maşini focusate spre circuit şi va dezvolta 600 CP! Cel mai important e că aceste valori de putere vor fi atinse doar prin combustie, fără vreun electromotor adiţional!
Motorul de 400 CP ar fi deja plasat pe podiumul celor ce excelează la raportul dintre de putere şi cilindree, dar cel de 600 CP ar fi cu siguranţă o adevărată senzaţie în lumea auto şi le-ar permite celor de la Toyota să-şi atingă scopul de a atrage atenţia pasionaţilor asupra filosofiei sale că motoarele cu combustie trebuie lăsate să existe, cel puţin cu combustibili sintetici.
Presa japoneză le dă şi mai multe speranţe pasionaţilor, spunând că inginerii Toyota vorbesc foarte intens despre şansa ca viitorul motor, în ipostaza sa de 400 CP, să fie pus pe o nouă Toyota MR2 Roadster, care ar putea renaşte astfel ideea unei maşini sport cu motor median în gama mărcii nipone.
Foto: Aşa ar putea arăta o eventuală Toyota MR2 renăscută, într-o imagine generată de inteligenţa artificială
Mai mult ca atât, în insistenţa sa de a demonstra cât de plăcute pot fi noile sale motoare, Toyota. Gata să renască şi modelul Celica, drept cel mai accesibil model sport din gama sa, cu motor montat frontal şi eventual tracţiune faţă.
Şi Toyota vorbeşte atât de intens de combustibilii sintetici în ultimul timp, încât ne putem aştepta ca producătorul nipon să pregătească între timp şi o soluţie de a investi în producţia lor, la fel cum a făcut-o Porsche, or, cel puţin în Europa, asta e o cale legală deja aprobată de a putea produce maşini cu combustie şi după anul 2035.
Reamintim, combustibilii sintetici precum metanolul sau benzina sintetică pot fi produşi pe baza electricităţii din surse regenerabile, care să producă hidrogen şi să capteze carbonul din CO2-ul din atmosferă. Ulterior, printr-o serie de reacţii şi procese, se ajunge la combustibilul final, care poate fi folosit în motoarele cu combustie, emiţând înapoi în atmosferă o cantitate de CO2 maxim egală cu ea captată în procesul de producţie, ajungându-se în final la un impact net de zero CO2.