Land Rover va produce din nou Defender-ul clasic, cu motor V8, după ce pasionaţii l-au tot criticat că noul model e prea sofisticat
29 August 2024, 16:08 Redacţia PiataAuto.md
Land Rover a anunţat că va produce din nou Defender-ul clasic, cu motor V8, după ce pasionaţii au tot critica marca britanică pentru faptul că a scos din producţie vechiul offroader dur şi nepretenţios şi l-a înlocuit cu un SUV cu acelaşi nume, foarte capabil în offroad, dar mult mai sofisticat şi rafinat, aşa cum nimeni nu prea aşteaptă de a Defender.
Dispariţia clasicului Defender a fost faptul ca a determinat fondarea producătorului Ineos şi crearea offroder-ului Grenadier de către aceştia, deci pentru Ineos această ştire va fi cu siguranţă un moment de provocări.
Iar în 2015, atunci când se ştia deja că va urma scoaterea din producţie a lui Defender, fără un succesor direct, un britanic a cumpărat 200 exemplare nou-nouţe, pe care le-a pus la păstrare, şi de atunci le tot vinde la preţuri exorbitante.
Foto: Cele 200 exemplare de Defender, cumpărate de un britanic şi stocate
Ei bine, acum, după mulţi ani de pauză şi într-un context de vânzări tot mai slabe pentru multe din modelele sale, şi Land Rover s-a gândit că ar putea profita de dorinţa oamenilor de a avea Defender-e clasice.
Producătorul britanic nu are o linie de asamblare dedicată pentru acest model, dar construcţia sa pe cadru dur era gândită aşa ca să poată fi dezasamblat şi reasamblat până şi în mijlocul Saharei, aşa că şi acum cei de la Land Rover vor produce manual noile Classic Defender, pentru că asta e denumirea oficială.
Totuşi, există o problemă la mijloc. Fiind un model scos din producţie, repunerea lui în producţie ar însemna acum un proces de omologare şi teste de siguranţă, pe care Defender nu l-ar trece cu siguranţă. Aşa că, pentru a evita aceste procese, britanicii vor folosi cadrele originale ale unor exemplare produse anterior, cu codurile de caroserie de atunci, şi vor cataloga maşinile drept proiecte individuale de restaurare, iar în fişa tehnică anul fabricării va rămâne cel al cadrului original.
Dincolo de cadru şi poate scheletul de bază al caroseriei, puţine lucruri mai rămân originale pe aceste maşini. Ele vor beneficia de un substrat tehnic nou, condimentat de instalarea clasicului motor V8 de 5,0 litri, supraalimentat, care va scoate 405 CP!
Acest propulsor va fi cuplat cu o cutie automată de origine ZF, nouă şi ea. Iar micile detalii exterioare şi interpretarea pot fi alese de viitorul posesor, pentru a i se potrivi imaginaţiei, sau pentru a evoca unele ediţii renumite din istorie. Însă, tehnic vorbind, clienţi vor primi efectiv exemplar de Land Rover Defender V8 similare celor produse în etapa de producţie finală de serie, care sunt şi cele mai căutate şi scumpe acum.
Cei care-şi vor dori, vor putea opta pentru scaune mai confortabile decât cele originale la interior, care să susţină pasagerii în toiul performanţei dezlănţuite de motorul V8.
Preţurile vor porni de la 199.000 lire plus tva pentru versiunea cu 5 locuri şi de la 204 mii lire pentru versiunea cu 7 locuri.