Oraşul South Pasadena din SUA are prima secţie de poliţie din lume care deţine doar maşini electrice
4 August 2024, 10:46 Redacţia PiataAuto.md
Secţia de poliţie a oraşului South Pasadena din SUA tocmai a devenit prima din lume care deţine o flotă de maşini formată doar din maşini electrice. E vorba de 20 de automobile Tesla Model Y, cu tracţiune integrală şi două electromotoare, 10 dintre maşini fiind de intervenţie, iar altele 10 pentru activitatea operaţională curentă a poliţiei. Astfel, secţia de poliţie nu mai are nicio singură altă maşină, care ar fi rămas cu un motor cu combustie.
Despre faptul că maşinile electrice ajung să fie parte din flota secţiilor de poliţie din toată lumea s-a scris des în ultimul deceniu, încă de la apariţia primelor BMW i3 şi cumpărarea lor de mai multe asemenea departamente din California, SUA.
Foto: Primele BMW i3 în flotele poliţiştilor din Los Angeles, anul 2016, maşini care au fost mult mai puţin utilizate în practică decât se estima iniţial
Practica s-a răspândit repede şi în alte ţări, precum Marea Britanie, iar unele secţii de poliţie au fost într-atât de rapide să adopte maşini electrice, încât au făcut-o în etapele iniţiale ale dezvoltării lor, şi au ales modele precum Nissan Leaf, care au autonomie mică şi n-au răcire cu lichid a bateriei, apoi poliţiştii britanici s-au plâns că acestea rămân prea des fără energie în toiul acţiunii.
Această tendinţă a ajuns în anul 2021 chiar şi în Rusia, unde poliţiştii din Rostov-pe-Don au primit prima maşină electrică fabricată local, cu un motor de 6,8 CP.
Alte secţii, însă, au ales maşini care chiar pot să le ofere autonomia şi rapiditatea necesară, iar în 2023 şeful unui departament de poliţie din SUA explica cum o Tesla Model Y poate economisi până la 80 mii dolari din bugetul secţiei pe mentenanţă şi costuri de deplasare în decursul exploatării sale, faţă de una cu combustie.
Iar în mai 2023 scriam şi despre faptul că secţia din South Pasadena, California, a decis să se inspire din acele calcule şi să renunţe total la flota sa de maşini cu combustie în favoare a 20 de maşini electrice, plasând atunci comanda pentru aceste maşini, despre care vorbim azi şi care au intrat de curând în acţiune deplină, cu pensionarea concomitentă a maşinilor cu combustie.
Secţia de poliţie, susţinută de primăria oraşului, localizată în preajmă, va beneficia de 34 de staţii de încărcare poziţionate în preajma celor două edificii. Astfel, poliţiştii vor avea întotdeauna la îndemână soluţia încărcării lor. Acum e construit şi un sistem de panouri fotovoltaice şi un container cu baterii, care va acumula electricitatea produsă de acele panouri şi astfel va asigura faptul că prizele sunt disponibile chiar şi atunci când reţeaua electrică a oraşului ar fi deconectată.
Poliţiştii spun că vor economisi circa 4.000 dolari anual pentru fiecare maşină, în timp ce costurile instalării de prize adiţionale au fost susţinute de bugetul oraşului şi a câtorva organizaţii ce susţin inovaţiile şi reducerea poluării.
Având 10 maşini de intervenţie şi 10 pentru necesităţi operaţionale, toate cu autonomie de peste 450 km, poliţiştii sunt convinşi că nu vor ajunge niciodată în situaţia în care toate maşinile ar fi descărcate şi n-ar avea cu ce interveni, mai ales că operează într-un oraş de dor puţin peste 25 mii locuitori.