Podul de la Mihai Viteazul din Chişinău, lucrările la care au tot fost extinse, a ajuns la asfaltare, însă doar pe prima jumătate
26 August 2024, 08:41 Redacţia PiataAuto.md
Faptul că podul de la Mihai Viteazul din Chişinău e în proces de reparaţie profundă sau reabilitare chiar, e unul admirabil, întrucât structura acestuia era slăbită, prezenta risc de siguranţă, iar aceste lucrări erau cu adevărat necesare. Doar că spre deosebire de multe alte poduri care se reconstruiesc în Moldova în ultimii ani, unde lucrările decurg exact după plan, iar uneori şi mai repede decât planul iniţial, podul de la Mihai Viteazul a devenit deja un exemplu emblematic de tergiversări şi amânări. Acum, însă, Direcţia Generală de Mobilitate Urbană din Chişinău anunţă că podul a ajuns la etapa asfaltării finale. Doar pe prima sa jumătate, însă.
În week-end s-au făcut lucrări de pregătire pentru aplicarea straturilor finale de asfalt. Iar începând de azi ar urma să demareze şi lucrările de asfaltare propriu-zisă a podului, care ar trebui să dureze câteva zile.
Podul de la Mihai Viteazu are 300 metri lungime şi 26 metri lăţime dacă luăm în considerare ambele sensuri de circulaţie şi cele 2 trotuare pietonale amplasate pe margini.
Lucrările care derulează în ultimul an şi jumătate au avut loc pe doar unul din sensurile de circulaţie, în direcţia nord-est, iar tot traficul care circula anterior pe 6 benzi a fost direcţionat pe două benzi, pe cealaltă parte a podului.
Lucrările sunt făcute de sucursala din Vulcăneşti a companiei ucrainene Granbudservice. În luna iunie antreprenorul solicitase de a primări închiderea totală a podului pentru a putea face lucrări ce implică conectarea cu structura celeilalte jumătăţi, pe care încă se circulă, şi era nevoie de lipsa vibraţiilor. Primăria a acceptat acea solicitare şi le-a cerut celor de la Calea Ferată din Moldova permisiunea de a folosi segmentul de drum de la intersecţia străzilor Albişoara şi Petru Rareş spre Calea Moşilor, acel segment permiţând conectarea cu sensul giratoriu de la strada Petricani cu Calea Moşilor, dar având o traversare a căii ferate.
Foto: Traseul intenţionat drept altrnativă în cazul închiderii podului de la Mihai Viteazul
Operatorul feroviar a refuzat în cele din urmă idea, iar podul de la Mihai Viteazul nu a putut fi închis din această cauză.
Acum, după asfaltarea completă a unei jumătăţi, vor mai urma amenajările final de balustrade, indicatoare şi alte elemente de infrastructură, dar şi aplicarea marcajelor, probabil temporare, întrucât după aceste lucrări urmează etapa 2, în care cealaltă jumătate de pod trebuie să intre într-un proces similar de reabilitare, iar circulaţia va fi redirecţionată pe jumătatea asfaltată acum.