VW a lansat noile Transporter T7 şi Caravelle, bazate pe o platformă Ford, care debutează în versiuni electrice, diesel şi plug-in hibride

2 August 2024, 12:07
Redacţia PiataAuto.md
Dacă în gama de modele europene Ford am vorbit în ultimul timp despre lansarea noului Ford Explorer electric, pe platforma lui VW ID.4, iar apoi şi a noului Capri electric, pe platforma lui ID.5, în gama VW se întâmplă lucruri simetrice pe partea modelelor comerciale, acum fiind lansate noile Transporter şi Caravelle, construite pe platforma lui Ford Transit Custom şi Tourneo Custom. VW însă nu mai riscă să lanseze doar versiuni electrice, cum a făcut-o cu ID.Buzz, ci lansează din start un număr imens de versiuni cu toată motorizările imaginabile pentru timpurile noastre — electrice, plug-in hibride şi diesel. Mai mult ca atât, acum există tracţiune faţă, spate şi integrală.
Motoarele TDI vor fi trei la număr — de 110 CP, 150 CP şi 170 CP — şi toate sunt disponibile cu tracţiune faţă în dotare standard, iar motorizările de 150 CP şi 170 CP pot fi combinate şi cu un sistem de tracţiune integrală 4MOTION. Ambele motorizări diesel de top sunt cuplate la o cutie automată de 8 trepte.
Noile modele vor oferi şi un nou sistem plug-in hibrid, cu o putere cumulată de 232 CP. VW nu menţionează prea multe detalii despre noua versiune, decât faptul că aceasta beneficiază de tracţiune faţă, dar aruncând o privire în gama Ford la o versiune plug-in hibridă recent anunţată, putem observa că acolo ea conţine un motor cu combustie de 2,5 litri şi o baterie de 11,8 kWh, iar autonomia pur electrică e de 37-56 km.
Deşi a ales să includă şi modele cu combustie, VW a fost generos şi cu versiunile electrice pentru noile Transporter şi Caravelle. Vor exista tocmai 3 asemenea motorizări electrice, toate cu tracţiune spate, şi vor avea puteri de 136 CP, 218 CP şi 286 CP. Mai târziu e planificată şi lansarea unei versiuni electrice cu două electromotoare şi tracţiune integrală.
Noul VW Transporter T7 a crescut foarte mult în dimensiuni faţă de generaţia 6.1, ajungând la tocmai 5,05 metri lungime, cu aproape 15 cm mai lung. Odată cu asta, a crescut spaţiul interior şi cel de depozitare, dar totodată s-a diminuat acel spirit agil de Transporter, care a fost apreciat atâtea generaţii. Noul Transporter a ajuns acum să fie disponibil opţional şi cu un ampatament atât de lung, încât lungimea totală poate ajunge la 5,45 metri, iar asta înseamnă că acesta e mai lung decât Mercedes S-Class Long în generaţia actuală W223, care măsoară 5,29 metri!
Aceste creşteri de dimensiuni vin, însă, cu creşteri de capacităţi la transportare, or, modelul poate încărca acum două euro palete şi are o sarcină utilă de până la 1,33 tone. De asemenea, modelul poate tracta după el 2,8 tone.
Desigur, Caravelle va fi şi în continuare versiunea destinată transportului de pasageri, cu mult mai mult confort acustic, scaune profilate şi tapiţate mai rafinat, dar şi mai multă siguranţă pentru toţi cei de la bord, graţie airbag-urilor laterale.
Iar VW a gândit şi un condiment special pentru ca marca noua lansare, creând o nouă versiune PanAmericana, destinată aventurilor mai speciale, de distanţă lungă, continuând astfel o tradiţie pornită începând de la generaţia a 4-a încoace.
Noua versiune PanAmericana şi-ar dori, astfel, să redevină un simbol venerat printre aventurieri şi expediţionişti, iar VW îşi tot doreşte asta, de la reînvierea lui ID.Buzz încoace. Deocamdată nu-i prea reuşeşte să creeze acelaşi impact, pentru că reţeta unei legende nu ţine neapărat de replicarea ei, ci de nimerirea unor caracteristici exact potrivite fiecărui timp, uneori creând un nou stil de mobilitate. La cât de mare a devenit noul model acum, ar fi foarte discutabil dacă va reuşi să capteze din nou spiritul acelor aventurieri care şi-a dori să poată perinda lumea cu un vehicul.
1
2,528
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!