A venit timpul să spunem adio lui Mercedes-Benz C-Class din redacţie şi să ne pregătim pentru un nou capitol
10 Septembrie 2024, 09:41 Redacţia PiataAuto.md
De-a lungul ultimilor ani, am tot publicat periodic relatări despre Mercedes-Benz C-Class W205 din redacţie, o maşină despre care spuneam pe atunci că era printre cele mai bune pe care le proiectase marca germană vreodată. Exploatarea de mai departe a confirmat de multe ori acest lucru. Chiar dacă ea nu are nici de departe cel mai motor din generaţia sa, fiind în versiune C180, condusul ei e plăcut la orice viteză, datorită echilibrării superbe şi suspensiei cu dublu braţ şi multilink. Acum, a venit timpul să-i spunem adio cu onoare, ca unui camarad care a fost întotdeauna aşa cum a promis, şi să ne pregătim pentru un nou capitol.
Maşina a adunat 162 mii km între timp, din 2014, de când e achiziţionată, până azi. Au fost ani în care ea a parcurs şi 8-10 mii km, dar şi ani mai intenşi, cu mai multe călătorii europene de distanţe lungi, în care am savurat C-Class-ul pe drumuri alpine şi autostrăzi. Media generală a fost cam de 15 mii km pe an.
Ca şi în cazul celorlalte maşini anterioare sau curente ale noastre, mentenanţa tehnică a fost făcută doar la service-uri oficiale. Şi dacă în jurul a 40-60 mii km am avut câteva adresări la service cu înlocuirea unei conducte de combustibil, care intrase sub incidenţa unui recall sau schimbarea braţelor inferioare la suspensia faţă atunci mai departe vizitele la service au fost practic întotdeauna doar programate, pentru mentenanţă planificare. Singura excepţie a fost momentul când bateria auxiliară a sistemului start/stop a trebuit înlocuită după apariţia unei notificări. În rest, maşina a fost şi este exemplar de fiabilă.
Am avut multe momente frumoase alături de ea, iar toată istoria ei, cu provocări şi momente emoţionale, a fost relatată constant pe site-ul nostru, deci se poate vedea toată evoluţia ei. Şi, la drept vorbind, designul şi aspectul e plăcut ochiului şi azi, având parcă ceva mai multă graţie decât au modelele mai noi ale Mercedes.
Singurul semn uşor de uzură poate fi văzut în zona stângă a scaunului şoferului. În rest, orice spălătorie auto bună o transformă din nou într-o maşină proaspătă, care încă se mai simte modernă.
Iar din tehnologiile moderne face parte şi sistemul de lumini LED matriciale, cu fază lungă automată şi cu formare de celule de umbră pentru traficul din faţă, dar cu iluminarea superbă a restului drumului. E o dotare opţională pe care am savurat-o în toţi aceşti ani!
Desigur, există sistem de frânare automată de urgenţă, care reacţionează şi la pietoni. Camera pentru marşarier e încă din cele ascunse în uşa portbagajului, pentru a nu fi murdărită în trafic, şi iese doar la cuplarea marşarierului. Şi a funcţionat întotdeauna perfect.
Amortizoarele sunt adaptive, devenind mai rigide în regim sport şi mai moi în regim confort. Există şi un regim individual unde poţi alege setările direcţiei, amortizoarelor, cutiei şi motorului.
Scoatem, deci, maşina la vânzare cu toată istoria sa la vedere, publicată de-a lungul anilor, deci viitorul proprietar va şti absolut tot despre ea şi despre grija de care a beneficiat. Şi întrucât am vrea să o vindem mai repede pentru a ne pregăti de următorul capitol interesant, am setat preţul acestui Mercedes-Benz C-Class în zona cea mai accesibilă a preţurilor actuale de pe piaţă la doar 15.500 euro. Iar dacă va exista un cumpărător dintre cititorii fideli, care o cunoaşte bine şi vrea foarte mult să o ia, suntem dispuşi să mai şi negociem. Şi, apropo, maşina mai are un contract CASCO valabil, pe care îl putem transfera pe următorul titular, beneficiind de această asigurare mai departe.