Producătorul chinez Nio vrea să cumpere fabrica Audi din Bruxelles, pe care grupul VW vrea s-o închidă din cauza cererii mici pentru electricele sale
20 Septembrie 2024, 09:41 Redacţia PiataAuto.md
Acum mai bine de o lună scriam că grupul VW anunţase că e foarte posibil să închidă fabrica Audi din Bruxelles, acolo unde sunt asamblate modelele electrice Q8 e-tron, din cauza scăderii bruşte a cererii pentru acestea. Fabrica nu produce alte modele, iar VW are şi alte fabrici în Germania, specializate în modele electrice, care lucrează la capacitate redusă, prin urmare cea din Bruxelles are perspective sumbre, mai ales că între timp VW vrea să închidă fabrici şi în Germania deja. Ei bine, acum producătorul chinez de maşini electrice Nio a intervenit şi vrea să cumpere fabrica Audi din Bruxelles.
Pentru chinezi, fabrica e o afacere de chilipir, fiind deja complet construită şi utilată pentru fabricarea de maşini electrice şi fiind localizată în inima Europei. Dacă ar produce aici, Nio ar evita taxele uriaşe de import impuse de curând de Uniunea Europeană pentru maşinile electrice chinezeşti.
Cei de la Nio au început deja discuţiile cu VW, iar presa belgiană informează că reprezentanţii Nio au şi vizitat deja fabrica şi urmează să facă o ofertă generoasă către cei de la VW, pentru a încheia tranzacţia de cumpărare a fabricii.
Belgienii văd acest fapt ca o salvare a fabricii şi a celor 3.000 de angajaţi care muncesc acolo. Iar Nio n-are nicio problemă cu oscilaţiile pieţei de maşini electrice, în primul rând pentru că are maşini superbe în inginerie, calitate a ambianţei şi performanţă şi în al doilea rând pentru că şti că în final tot la electrice se va ajunge, iar micile piedici de acum din industrie sunt temporare.
Nio îşi vinde deja maşinile în mai multe ţări europene şi e în plin proces de expansiune a pieţelor pe care e prezent. Acest proces fusese niţel oprit de taxele mari de import, însă noua fabrică le-ar permite celor de la Nio ca în doar câteva luni să poată produce deja local în Europa, iar atunci modelele lor ar putea avea un preţ final şi mai competitiv.
Dacă Audi va ajunge să-şi vândă fabrica din Bruxelles către Nio vom asista cu siguranţă la un moment simbolic în lumea auto europeană, când în mod clar producătorii chinezi încep a fi mai puternici chiar şi în inima Europei.
Pe lângă asta, pentru Audi va fi o tranzacţie de ironie a sorţii, întrucât doar anul trecut Audi învinsese un proces de judecată cu Nio în Europa, prin care obliga producătorul chinez să nu-şi mai numească modele cu denumiri precum ES6 sau ES8, pentru că ar fi prea asemănătoare cu cele de la Audi, de S6 sau S8. Iar acum, tot Audi e cel lipsit de vlagă, care e nevoit să vândă una din fabricile sale simbolice către acel concurent cu care se judecase.
Apropo, Nio e acel producător care a încorporat suspensii extraordinare pe maşinile sale, care pot ţine 3 etaje de pahare pline pe capotă în timp ce maşina rulează pe denivelări.