Şeful VW explică situaţia în care a ajuns compania şi face apel la unitate şi înţelegere din partea angajaţilor

30 Septembrie 2024, 10:36
Redacţia PiataAuto.md
În ultimele săptămâni, VW e în miezul celor mai intense discuţii din industria auto, cifrele sale de vânzări fiind în cădere liberă în China, iar compania anunţând recent planuri pentru închideri de fabrici din Germania pentru prima dată în istoria sa şi concedierea a circa 30.000 de angajaţi. Şeful mărcii VW, tot el membru al consiliului de directori ai grupului VW, Thomas Schafer, a ieşit cu o declaraţie publică în care spune că vrea să explice franc situaţia în care a ajuns compania şi face apel la unitate şi înţelegere din partea angajaţilor, pe fundalul unor discuţii intense cu sindicatele şi riscul declanşării unor greve.
De fapt, Thomas Schafer e omul care trăgea alarma despre pierderea competitivităţii VW încă în luna noiembrie a anului trecut, şi o spunea direct în faţa angajaţilor, atunci când fabrica din Zwickau, dedicată doar producţiei de maşini electrice, începuse să opereze la turaţii tot mai joase, trimiţând angajaţi în concedii tehnice. Schafer spunea atunci că VW e sufocat de o mulţime de structuri ineficiente şi birocratice, cu procese decizionale foarte lungi, care fac compania să reacţioneze foarte lent la conjunctura pieţei.
Acum, însă, declaraţia lui Schafer recunoaşte parţial şi problemele, dar accentuează şi faptul că VW ar fi aplicat deja multe din soluţiile necesare pentru corectarea cursului şi ar fi nevoie de timp ca aceste soluţii să-şi dea efectul.
Şeful VW spune că-şi doreşte ca VW să fie din nou o marcă mândră, puternică, apreciată global, cu o puternică identitate germană în ea, iar maşinile mărcii să fie din nou legendar de bune, să instige oamenii să şi le dorească.
Spunând că-şi doreşte asta, Schafer menţionează în aceeaşi declaraţie că VW are din nou maşini foarte consistente şi bune, de care compania poate fi mândră. „Designul, calitatea şi inovaţia sunt din nou la standardele VW. Golf, Passat şi Tiguan sunt mai bune ca oricând, toate având motorizări plug-in hibride. Învingem teste comparative, inclusiv cu modelele noastre electrice, precum ID.7. Iar softul nostru este de top acum, iar în multe domenii oferim caracteristici superioare cumpărătorilor noştri”.
Deci, tabloul VW pare unul idealist din aceste declaraţii, toate fiind deja bune, inclusiv renumitele probleme de soft fiind deja rezolvate, spune şeful VW. Doar că timpurile sunt grele, mai grele ca oricând din ultimii 30 de ani pentru industria auto, nu doar pentru VW, spune Schafer.
Aşa că acesta face apel la angajaţii VW să înţeleagă situaţia dificilă şi spune că întreaga companie nu are nevoie de lupte lungi interne, ci de unitate, curaj şi determinare pentru a merge înainte şi a ieşi din această situaţie critică. „Împreună, o putem face!”, spune şeful VW, doar că împreună înseamnă toţi, cu excepţia celor care vor fi concediaţi.
Însă din punct de vedere a analizei de afaceri, e clar că VW are acum capacităţi enorme neutilizate în Germania, şi are nevoie de această ajustare a numărului de angajaţi şi chiar de fabrici, oricât de sumbră ar părea decizia. De ce s-a ajuns e aici e altă poveste, dar ajunse într-un asemenea punct, toate companiile ar avea nevoie de o reajustare profundă. În cazul lui VW marea problemă e că a depins prea mult de China şi şi-a pierdut grav imagina şi cota de piaţă de acolo, inclusiv din cauza propriilor greşeli şi a propriei ignoranţe. Însă acum revenirea în punctul de cândva nu mai e posibilă, după ce chinezii au trecut masiv la maşini electric şi au descoperit că maşinile lor pot fi mai avansate la acest capitol.
Aşa că o mare componentă din planul de acţiuni al VW e viitorul model electric ID.2, de doar 20.000 euro, cu care compania speră să cucerească inclusiv pieţele mai stabile pentru ea, cum ar fi Europa, dar şi alte regiuni unde asemenea modele ar avea un potenţial mare de vânzare.
Aşadar, după ce multe modele ale VW, inclusiv ID.7, au ajuns să coste peste 50-60 mii euro, iar compania a ajuns în impas de vânzări, marea salvare e aşteptată tot de la modele mai pământeşti, de 20.000 euro, cu care VW ar putea concura cu Dacia, Citroen şi Leapmotor.
1
4,521
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!