După recordul obţinut pe Nurburgring, chinezii au lansat versiunea de serie a lui Xiaomi SU7 Ultra, un model electric de 1.500 CP

30 Octombrie 2024, 10:28
Redacţia PiataAuto.md
După recordul obţinut la luni, 28 octombrie, pe Nurburgring, şi anunţat ieri, de cel mai rapid model cu 4 uşi de pe acest circuit şi unul din cele mai rapide din clasamentul general, Xiaomi SU7 Ultra a fost lansat şi în versiune de serie. Aşa cum intuiam, modelul de serie e foarte aproape de prototipul pe care-l ştiam până acum, şi a rămas valabilă până şi puterea lui de 1.500 CP!
Acceleraţia de la 0 la 100 km/h e anunţată ca fiind de 2 secunde, dar la un asemenea timp, contează deja nu doar zecimile, dar şi sutimile şi cifra mai exactă e de 1,98 secunde. Cert e că prin asemenea cifre noul model chinezesc vrea să concureze cu Tesla Model S Plaid, Lucid Air Sapphire şi Porsche Taycan Turbo.
Noul SU7 Ultra are un design cu accentuări sportive, dar imensul spoiler de pe prototip a fost înlocuit cu unul mai discret, la fel ca şi elementele aerodinamice inferioare frontale. Acum noul model arată mult mai civilizat pentru drumurile publice, iar performanţele lui nu sar în ochi la prima vedere.
Maşina e încălţată în anvelope de performanţă Pirelli, iar interiorul aduce o culoare identică celei de pe caroseriei, cu mult mai multe personalizări posibile. Noul model are până şi inserţii din fibră de carbon, exact după maniera modelelor de performanţă tradiţionale, cu combustie.
La partea de inginerie, noul model integrează bateria Qilin 2.0 de la CATL, care are 93,7 kWh capacitate şi poate susţine o putere de descărcare de 1.330 kW, deci cam 14C. Chiar şi la 20% din nivelul încărcării, puterea pe care o poate asigura bateria e de 800 kW. Iar puterea de încărcare susţinută e de 5,25 C, deci cam 490 kW. În viaţa reală, încărcarea de la 10 la 80% e promisă în doar 11 minute!
Bateria are un sistem dublu de răcire, cu conducte pe partea inferioară şi superioară, ceea ce o face capabilă de a susţine puterea maximă pe perioade mai lungi.
Noul model chinezesc are 3 electromotoare, două dintre care sunt din cele numite V8s şi unul V6s, nici unul din ele neavând vreo treabă cu arhitectura V8 sau V6 ale motoarelor cu combustie, dar care sugerează cumva aceeaşi ierarhie de capacităţi. Cu aceste motoare, maşina poate prinde 200 km/h în doar 5,86 secunde. Iar viteza maximă e de-a dreptul demenţială pentru o maşină electrică, ajungând la 350 km/h!
Spre deosebire de Tesla, care a criticată pentru frânele sale slabe, puse pe modelele de performanţă, chinezii i-au asigura noului Xiaomi SU7 Ultra frâne de ceramică şi carbon, cu un diametru imens de 430 mm pe faţă şi 410 mm pe spate! Frânele pot suporta temperaturi de 1.300 grade Celsius, iar maşina poate opri datorită lor de la 100 km/h la 0 km/h în doar 30,8 metri.
Greutatea noului Xiaomi SU7 Ultra de serie e, totuşi, de aproape 2.400 kg, cu circa 500 kg mai greu decât prototipul care a alergat pe Nurburgring şi a marcat recordul de timp.
2
3,411
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!