Fabrica cehă Tatra a fost extinsă cu o nouă hală de producţie, datorită cererii imense pentru camioanele sale
22 Octombrie 2024, 18:34 Redacţia PiataAuto.md
Camioanele Tatra sunt foarte atipice şi specializate, punând un accent major pe capacităţile excepţionale de trecere datorită axelor articulate şi a conceptului unic de tracţiune şi, chiar dacă structura de bază are o inginerie de peste 40 de ani, motoarele, cutiile de viteze şi cabinele sunt în permanenţă actualizate, iar cererea pentru aceste camioane e imensă în prezent. Acum doi ani, Tatra anunţa că lucrează la capacitate maximă şi căuta 500 de angajaţi noi patrioţi, pe care să-i angajeze în fabrica ce constituie mândria industriei cehe, la începutul acestui an Tatra anunţa demararea unui proces de reutilare a fabricii, iar acum producătorul ceh anunţă că şi-a extins fabrica printr-o nouă hală, care va permite creşterea producţiei.
Cererea pentru camioane Tatra era mare încă înainte de contextul actual de securitate din Europa, dar din 2022 încoace cererea a devenit de-a dreptul imensă, or, camioanele Tatra se află la baza unor obuziere precum Morana, Zuzana sau Caesar, sau vehicule blindate Titan, iar pe lângă asta camioanele Tatra sunt produse adeseori cu rol de cisterne blindate, transportatoare de tehnică sau chiar vehicule cu mecanisme ce servesc drept poduri mobile.
Şi, pe lângă asta, doar în ultimii ani armata cehă a comandat sute de camioane Tatra, într-un program de urgenţă de reechipare, iar Tatra a trebuit să dea prioritate propriei armate, având totodată o listă lungă de comenzi preluate care trebuie produse.
Desigur, pe lângă asta, sunt produse în continuare camioane civile specializate de pompieri sau pentru tot soiul de funcţii speciale, unde capacităţile de trecere sunt esenţiale.
Cei de la Tatra spun că acum cea de-a doua hală va fi dedicată tuturor modificărilor atipice care sunt comandate pe un camion, astfel încât în halele principale de până acum să rămână liniile de asamblare a tuturor componentelor relativ unificate.
Asta va permite ca linia principală de asamblare să aibă o cadenţă mult mai mare în activitatea sa, iar toate echipamentele speciale vor fi realizate în următoarea hală, fără a afecta ritmul producţiei linie de bază.
Cei de la Tatra spun că vor testa procese tehnologice şi de management noi, astfel încât să-şi poată creşte semnificativ producţia de camioane, dacă tot se bucură de o cerere atât de mare.
Amintim, Tatra e unul din foarte puţinii producători de camioane Europa centrală şi de Est care şi-a păstrat şi o secţie metalurgică, prin care produce direct la fabrica sa, cu ajutorul furnalelor, cabine, punţi, motoare şi cutii de viteze manuale pentru camioane specializate, care nu sunt destinate drumurilor publice.
Fabrica Tatra a trecut prin perioade foarte dificile după anii 90, trecând şi printr-un faliment, dar a fost salvată la un moment dat de doi oameni de afaceri cehi, care au investit în ea şi au reutilat-o şi reorganizat-o vreme de zece ani. Azi grupul de companii care deţine şi Tatra e condus de fiul unuia din cei doi oameni de afaceri cehi, care a declarat în repetate rânduri că pentru el Tatra e un produs emblematic al Cehiei, iar succesul acestei fabrici e o misiune esenţială de viaţă pentru el.