Germanii de la VW au reînviat marca Scout în SUA şi au lansat noile Traveller şi Terra, două modele electrificate cu inspiraţii retro şi cu inginerie admirabilă

25 Octombrie 2024, 12:17
Redacţia PiataAuto.md
VW e în scădere drastică de vânzări nu doar în China, dar şi în SUA, unde modelele mai vechi nu prea mai sunt la mare căutare cum au fost de la scoaterea dieselului din ecuaţie, iar cele noi nu prea au priză la public sau tot întârzie să fie lansate, cum e în cazul electricei VW ID.7. Încă de acum doi ani, când pe piaţă au început a prinde offroader-e cu inspiraţii retro, precum Ford Bronco, germanii şi-au zis că asta poate fi cheia rezolvării problemelor lor. Renaşterea de către germani a unei mărci profund americane în identitatea sa, cu asocieri plăcute în memoria colectivă, trebuia să dea un nou val de imagine şi emoţii şi să genereze vânzări pentru VW. Acum ajungem la momentul materializării acestor planuri din anul 2021.
Problema e că VW nu avea o asemenea marcă proprie şi renaşterea propriei identităţi de succes în SUA era deja în desfăşurare, prin crearea modelului electric ID.Buzz, care trebuia să amintească tuturor de dragostea pentru VW din perioada hippie. Şi pentru că nu avea o asemenea marcă sau un offroader clasic, VW a decis să cumpere Navistar International, o companie americană producătoare de camioane, care deţinea marca Scout.
Iar Scout e un numele la fel de sonor ca şi Bronco pentru americani, or, în perioada anilor 1960-1980, compania International Harvester a produs mai multe modele cu numele Scout, asociat de o cifră de obicei, ele fiind catalogate ca offroader-e simple, dar durabile şi foarte capabile. Popularitatea lor a fost imensă, iar renumele lor a depăşit cu mult hotarele SUA. Deci, sună ca reţeta perfectă pentru a renaşte acum această marcă.
Foto: Un model Scout clasic din anii 60

În 2021, însă, maşinile electrice păreau să acapareze cote de piaţă cu o viteză atât de mare, încât dezvoltarea altor tipuri de propulsie părea absolut irelevantă, ceea ce a făcut ca şi VW să anunţe că viitoarele modele Scout vor fi electrice, iar pasionaţi au presupus deja că Rivian va fi principalul concurent, probabil. La fel de intrigante erau informaţiile că aceste modele vor folosi o platformă tehnică nouă, cu cadru dur, în stilul offroader-elor clasice veritabile.
Acum germanii au dezvăluit primele două modele Scout — Traveller şi Terra — un offroader şi un pick-up, construite pe aceeaşi platformă, exact ca şi Rivian R1S şi R1T. Doar că acum tabloul vânzărilor de electrice s-a schimbat, iar ele nu mai mizează doar pe propulsia electrică.
Vor exista versiuni electrice, cu baterie, care oferi o autonomie de până la 350 mile, adică 560 km. Însă germanii au decis că nu pot risca doar cu acestea şi au mai creat şi versiuni cu range extender, care vor fi puse în mişcare tot de motoare electrice, dar vor mai avea şi un motor pe benzină în rol de generator, pentru a spori autonomia până la 800 km.
Oficial, cele două lansări au încă statut de prototip pre-producţie, dar e cât se poate de clar că schimbările până la lansarea finală vor fi puţine la număr. Şi promisiunea dată fanilor pentru o construcţie clasică durabilă a fost păstrată — cele două modele au cadru dur, punte rigidă spate şi diferenţiale blocabile mecanic faţă şi spate.
Deci, chiar dacă propulsia va fi electrică, modelele Scout nu vor avea electromotoare responsabile pentru fiecare roată, ci câte unul responsabil pentru fiecare punte, cu diferenţial blocabil mecanic pe ambele punţi. Iar electromotorul spate va trebui fixat într-un mod interesant, dacă puntea e rigidă.
Ambele modele vor pute tracta greutăţi imense — Traveller având permisiunea de până la 3,15 tone, iar pick-up-ul Terra îl echivalează pe Tesla Cybertruck, anunţând 10.000 livre masă maximă de tractare, sau 4,5 tone, doar că Scout promite să nu-şi rupă cadrul spate, cum a făcut-o Tesla Cybertruck într-un experiment al unui youtuber.
Fără remorci, cele două modele promit o accelerare comparabilă cu BMW M3 — de 3,5 secunde până la 60 mph. Şi asta pentru că vor avea circa 1.350 Nm cuplu maxim în sistemul lor de propulsie.
VW a determinat să nu mai repete greşelile trecutului cu modelele electrice, aşa că noile Socut se bazează pe arhitectură de 800 volţi, în sfârşit, şi vor avea update-uri de la distanţă. Arhitectura de 800 volţi le va permite o putere de încărcare de 350 kW, astfel şi VW venind cumva în rând cu producătorii cu inginerie avansată în maşini electrice. De asemenea, modelele Scout vor folosi portul NACS, compatibil cu supercharger-ele Tesla, care a început a fi adoptat pe larg în America de Nord în ultimii ani.
La partea de design noile modele Scout au fost create cu inspiraţie, cu siguranţă. Au exact stilul necesar, care să conecteze legendele din trecut şi care să inspire şi acum capacităţi sporite şi încrederea în maşini durabile.
Interioarele sunt superb desenate, şi au doza necesară de digitalizare la bord, pentru a fi adorate şi de pasionaţii de propulsie electrică.
Iar pick-up-ul Terra are în faţă o banchetă în stil american clasic, pe toată laţimea maşinii, renunţând la scaunele individuale. Doar acest element în sine are şansele să facă din această maşină una adorată în SUA.
Iar partea la fel de admirabilă ca ingineria şi designul e că germanii au reuşit cumva să împacheteze toată ingineria în nişte maşini superbe care or costa doar puţin peste 50 mii dolari ca preţ de start, şi vor avea şanse astfel să spargă piaţa cu adevărat.
Rămâne de văzut dacă aceste aşteptări se vor materializa, dar e cert că de această dată germanii chiar au depus un efort consistent pentru aceste noi maşini electrice, alături de colegii lor americani de la Scout.
2
5,282
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!