Mercedes a inaugurat prima fabrică din Europa de reciclare integrată a bateriilor, care reciclează 96% din componente şi foloseşte procese hidrometalurgice

22 Octombrie 2024, 10:58
Redacţia PiataAuto.md
Mercedes a inaugurat prima fabrică mare de reciclare a bateriilor din Europa, care poate recicla 96% din compoziţia bateriilor provenite de la maşinile electrice şi care e prima de pe continent ce foloseşte procese integrate mecanice hidrometalurgice.
Noua fabrică se află în Kuppenheim, în sudul Germaniei şi reprezintă rezultatul unei investiţii de zeci de milioane de euro, care le permite acum celor de la Mercedes să devină primul producător auto din lume care dispune de propria fabrică de reciclare a bateriilor electrice, având astfel ciclul complet de la parteneriate pentru participare în extragere de litiu, fabrici de producţie a bateriilor, fabrici de producţie a maşinilor electrice şi acum şi de reciclare a acestor baterii.
Fabrica e atât de emblematică pentru Mercedes şi pentru industria Germaniei, încât la inaugurarea ei a fost prezent şi şeful Mercedes, Olla Kallenius, şi cancelarul german, Olaf Scholz, alături de alţi oficiali. Construcţia fabricii a fost susţinută şi din bugetul federal al Germaniei şi va inaugura şi un parteneriat cu trei universităţi germane, cu ajutorul cărora metodele de reciclare or fi în permanenţă studiate şi vor progresa.
Noua fabrică de reciclare poate extrage şi separa complet materialele precum litiul, nichelul, manganul şi cobaltul din baterii. Procesul mecanic hidrometalurgic, menţionat în titlul, presupune că la etapa iniţial are loc o separare mecanică în mai multe etape pentru sortarea plasticului, cuprului, aluminiului şi fierului, care formează carcasa unei baterii şi elementele sale constructive adiţionale, după care urmează o separare hidrometalurgică, unde prin apă şi proprietăţile diverselor materiale de a fi sau nu flotante au loc separări adiţionale, până se ajunge la aşa numita masă neagră, formată din materialele active din electrozii unei baterii.
De obicei multe fabrici de reciclare ajung doar până la masa neagră pe care o transportă mai departe la procesare în fabrici separate. Însă noul fabrică Mercedes face şi separarea materialelor din această masă neagră prin procese chimice în mai multe etape. De obicei, această separare are loc prin pirometalurgie, ceea ce presupune încălzire la temperaturi mari pentru separare, în timp ce fabrica Mercedes foloseşte hidrometalurgia, care presupune folosirea soluţiilor apoase de maxim 80 grade Celsius şi folosirea precipitării, solubilizării şi filtrării pentru a ajunge la separarea dorită e metalelor. Evitarea încălzirii la temperaturi industriale mari permite un consum de energie mult mai mic în acest proces, iar astfel întreg procesul de reciclare devine mai ecologic.
Mai mult ca atât, toată electricitatea cu care e alimentată fabrica vine din surse regenerabile, o parte din această electricitate fiind produsă chiar local, de panourile fotovoltaice instalate pe acoperişul de 6.800 metri pătraţi al fabricii, panouri care însumează 350 kW de putere instalată.
Noua fabrică poate recicla anual 2.500 tone de baterii. Dacă e să ne gândim la o medie de 500 kg de baterie pentru un exemplar electric Mercedes, atunci asta ar însemna reciclarea bateriilor provenite de pe circa 5.000 maşini electrice. Materialele reciclate din 2.500 tone pot asigura producţia a 50.000 de module pentru noile baterii.
4
2,434
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!