Noua generaţie Mercedes CLA va folosi motoare chinezeşti şi tehnologie de condus semi autonom creată tot în China

30 Octombrie 2024, 09:14
Redacţia PiataAuto.md
Săptămâna trecută, Mercedes a anunţat că va recurge la reduceri drastice de costuri în încercarea de a-şi salva profitabilitatea, iar acum aflăm că producătorul german a decis că viitoarea generaţie Mercedes CLA va folosi motoare chinezeşti şi tehnologie de condus semi autonom nu doar produsă în China, ci şi dezvoltată în China.
Trebuie să ne amintim, însă, că acum doi ani Mercedes spunea că vrea să excludă din gama sa modelele compacte, create pe platforme cu tracţiune faţă şi motoare transversale, întrucât acestea ar costa puţin şi ar genera profit mai mic pentru companie, aducând doar număr mai mare de vânzări, fără prea mari beneficii pentru companie, precum modelele de vârf, care aveau o rentabilitate mult mai mare. Germanii spuneau atunci că Mercedes trebuie să fie o marcă scumpă, şi nu neapărat accesibilă pentru cât mai mulţi.
Doar că între timp vânzările lor pentru acele modele de vârf precum S-Class s-au prăbuşit considerabil, până la cel mai mic nivel din ultimii 30 de ani, fapt care a dus şi la reducerea cadenţei de producţie, iar acum compania raportează scăderi majore de vânzări şi profituri, situaţia fiind accentuată şi de faptul că modelele sale electrice sunt un eşec total de vânzări, cu cifre infime în raport cu concurenţii. Şi se pare că acum Mercedes a decis că ar fi cazul, totuşi, să păstreze măcar un CLA în gamă, dacă nu un A-Class sau B-Class.
Noul model va fi construit pe platforma MMA, creată iniţial de Mercedes doar pentru propulsia electrică, întrucât atunci când a prezentat CLA Concept în 2023, Mercedes menţiona despre un posibil model exclusiv electric de această talie. Acum platforma a fost adaptată să poată conţine şi motoare cu combustie, iar ele vor veni de la chinezi.
Mai exact, e vorba de un motor de 2,0 litri turbo de 250 CP şi 360 Nm, dezvoltat de Geely, care ar urma să fie produs în China de către compania Horse — o companie responsabilă de motoare cu combustie şi hibride, creată de Geely şi Renault, care are fabrici şi în Europa, inclusiv în România. Geey are motoare de 2,0 litri, dar în prezent acolo e şi o inginerie ce provine iniţial de la Volvo, marcă deţinută de Geely.
Nu se ştie exact dacă vorbim de o generaţie viitoare de motor de la Geely sau unul curent adaptat, dar chinezii spun că ei vor produce aceste motoare în China şi le or exporta în Europa pentru Mercedes, iar germanii vor monta la fabricile lor doar filtrele catalitice. Deci nici măcar nu va fi vorba de o producţie locală în Europa a acestor motoare, spre exemplu în România — sau cel puţin asta rezultă din informaţiile ieşite la iveală acum în China.
Noul CLA ar urma să aibă abilităţi de condus semi autonom în mediul urban, iar toată tehnologia pentru aceasta, de la senzori şi camere până la soft şi interfeţe multimedia digitale, ar urma să fie produsă de start-up-ul chinezesc Momenta, în care Mercedes a investit ceva timp în urmă. Şi, în fine, versiunea electrică a lui CLA ar urma să aibă arhitectură de 800 volţi, cu baterie şi componente preluate tot din China, dar aici poate fi vorba fie de CATL ca furnizor care e deja în parteneriat cu Mercedes, fie de noile baterii LFP create de Geely şi integrate în modelele sale.
Aici ar trebui să amintim că Li Shufu, fondatorul Geely, deţine în prezent şi circa 10% din acţiunile Mercedes, prin urmare are un cuvânt important de spus în deciziile producătorului german. Alte circa 10% de acţiuni sunt deţinute de producătorul auto de stat BAIC din China, deci per total minim 20% din Mercedes e deţinut de chinezi direct, fără a lua în calcul acţiunile deţinute indirect prin alte instituţii sau deţinute individual în număr mai mic.
2
9,804
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!