Porsche a confirmat că pregăteşte un 911 Turbo cu propulsie hibridă, schimbând astfel caracterul unui model legendar

31 Octombrie 2024, 13:08
Redacţia PiataAuto.md
Porsche 911 e considerat pe bună dreptate drept un model emblematic pentru pasiunea de condus şi ingineria aia gândită puritan, cu precizie şi senzaţie analogică în condus, care a făcut dintotdeauna aceste maşini savuroase, atemporale şi bune de colecţionat. Şi de 50 de ani încoace versiunile Turbo sau Turbo S au reprezentat cele mai puternice ipostaze din familia Porsche 911. Acum, însă, caracterul acestui model legendar este pe cale să se schimbe, întrucât Porsche a confirmat că pregăteşte o motorizare hibridă pentru 911 Turbo, care va fi lansată la mijlocul anului viitor.
Foto: Mai multe generaţii Porsche 911 Turbo, pe Transfăgărăşan în România

Sistemele hibride şi plug-in hibride sunt instalate pe tot mai multe modele de performanţă din lumea auto în ultimii doi ani. Aproape că nu mai există lansări noi, care să nu le conţină, tendinţa fiind dictată sau accentuată de apropiatele limite medii de emisii de 95 grame de CO2, pe care va trebuie să le aibă orice producător în vânzările pe care le realizează în UE în 2025.
Porsche a fost multă vreme deschis spre electromobilitate făcută cu inginerie temeinică, lansând un Taycan formidabil la timpul său, dar totodată compania germană a avut întotdeauna o atitudine specială faţă de 911, protejându-l ca un model sacru, care nu poate suporta vreun compromis ce i-ar tăia din caracterul legendar. Chiar şi atunci când, acum doi ani, s-au introdus interdicţiile pentru motoare cu combustie, ce urmau a intra în vigoare în 2035, Porsche a reuşit să impună pe ultima sută de metri o excepţie pentru combustibilii sintetici, produşi în laborator pe baza energiei regenerabile, astfel încât să salveze viitorul lui Porsche 911 ca model care să rămână întotdeauna cu combustie.
În luna mai a acestui an, însă, Porsche a făcut primul pas de renunţare la idee de puritate absolută pentru 911 şi a confirmat prima versiune hibridă de 911, lansată odată cu facelift-ul modelului. Acea versiune are numele de 911 GTS şi reprezintă în mod clar o încercare abilă a inginerilor Porsche de a împăca şi cerinţele faţă de ei de a implementa un asemenea sistem, dar şi păstrarea maşinii drept una uşoară şi plăcută în condus.
Ca să facă asta, inginerii Porsche au implementat unul din electromotoare în interiorul turbinei motorului cu combustie, cu ajutorul acestui acţionând turbina instantaneu şi astfel renunţând la cea de-a doua turbină şi reducând câteva kilograme.
Însă în ecuaţie mai există şi un electromotor care poate contribui la propulsie, integrat între motorul cu combustie şi cutia PDK. Acel electromotor are 54 CP şi 150 Nm. Aceste electromotoare sunt alimentate de la o baterie litiu-ion de 400 V şi 1,9 kWh, iar bateria nu poate fi încărcată de la priză, deci vorbim de un hibrid, nu un plug-in hibrid. Partea cea mai admirabilă în toată ecuaţia e că inginerii Porsche au reuşit să păstreze creşterea în greutate a maşinii la doar +50 kg faţă de GTS-ul anterior, deci cumva maşina a rămas încă uşoară.
Exact acelaşi sistem hibrid va fi implementat şi pe versiunea cu performanţă de top 911 Turbo. E foarte probabil ca parametrii electromotoarelor şi capacitatea bateriei să fie uşor ajustaţi, dar confirmarea unui asemenea sistem vine de la Lutz Meschke, director financiar al Porsche. El a fost cel care a confirmat apariţia lui 911 Turbo Hybrid de anul viitor şi a menţionat că sistemul va fi identic în esenţa sa conceptuală cu cel de pe 911 GTS.
Meschke a mai menţionat că bateria pe noul model va veni tot de la Varta, compania germană pe care Porsche a salvat-o de curând de la faliment printr-o investiţie de 60 milioane de euro.
Anul viitor va fi lansată şi o nouă Carerra S, iar pentru ea deocamdată nu e planificat un sistem hibrid, a mai spus Meschke. Cuvântul cheie aici, însă, e deocamdată. E foarte probabil că Porsche va mai avea o perioadă câteva versiuni non-hibride în familia lui 911, însă faptul că până şi versiunile cu performanţe de top 911 Turbo vor trece la asemenea sisteme spune elocvent că Porsche nu prea mai are rezerve faţă de aceste schimbări aplicate pe modelul său legendar. Prin urmare, e foarte posibil ca în câţiva ani să ajungem la o situaţie când nici măcar 911 nu va mai avea nicio versiune cu motor cu combustie, care să nu fie ajutat de electromotoare.
0
1,748
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!