Şeful Stellantis vrea interzicerea motoarelor cu combustie din 2035 şi spune că renunţarea la idee va lăsa Europa în urma Chinei

17 Octombrie 2024, 14:17
Redacţia PiataAuto.md
Şeful Stellantis iese din nou cu declaraţii surprinzătoare, atât pentru industrie, cât şi în raport cu propria sa imagine. Dacă ieri scriam că şeful BMW, Oliver Zipse, a făcut declaraţii neaşteptate şi a spus că interdicţia din 2035 a motoarelor cu combustie în UE nu mai e realistă, atunci imediat după asta şeful Stellantis, Carlos Tavarez, a declarat că el vrea păstrarea interdicţiei a motoarelor cu combustie şi spune că renunţarea la idee va lăsa Europa în spatele Chinei. Şi asta chiar dacă tot Tavarez era unul din cei mai sceptici şefi din industrie şi spunea în luna martie a anului trecut că planeta nu are suficiente zăcăminte de litiu şi simplu pentru ca toate maşinile să devină electrice.
E drept că ulterior s-au descoperit două cele mai mari zăcăminte din lume de litiu, iar bateriile şi-au mai diversificat compoziţia. Între timp, şeful Stellantis a reuşi să creeze un Citroen e-C3 cu baterie LFP mai ieftină şi a investit şi 1,5 miliarde de euro în producătorul de maşini electrice chinezeşti Leapmotor, pe care l-a adus în Europa, cu asamblări la fabrica sa din Polonia.
Şeful Stellanis spune acum, însă, că renunţarea la interdicţia din 2035 va însemna doar faptul că producătorii europeni se vor relaxa din nou şi vor rămâne şi mai mult în urma celor chinezi.
El spune că Stellantis e pregătită să facă faţă acelor interdicţii, dar şi etapelor intermediare cu limitări de emisii medii de CO2 pentru fiecare producător. „Vom avea cifre conforme fără a recurge la cumpărarea de credite CO2”, spune Tavarez, spre deosebire de Renault, care a anunţat deja că nu va întruni limitele pentru 2025 şi analizează cumpărarea de credite de CO2 pentru a neutraliza excesul.
Totuşi, Tavarez recunoaşte că deja în 2025 atât Stellantis, cât şi alţi producători, vor fi forţaţi de noile limite pe media emisiilor să facă ceea ce ar părea absurd — să împingă maşinile electrice în vânzări chiar şi atunci când nu există o cerere la fel de mare şi în acelaşi timp să limiteze producţia de maşini cu combustie, ca să menţină media sub valorile necesare.
Astfel, s-ar putea crea situaţia în care maşinile cu combustie dorite să fie aşteptate cu lunile şi să fie disponibile doar în cote foarte limitate, în timp ce cele electrice să le fie tot oferite drept alternative cumpărătorilor, chiar şi cei care nu intră neapărat în showroom în căutarea unei maşini electrice.
Deci, anul 2025 va aduce schimbări importante în acest sens, despre care e imprtantă să ştim din timp. Practic, dacă ai o maşină de vis cu combustie, ai ales dacă e mai puternică şi are emisii mai mari, anul 2024 ar fi probabil ultimul în care s-o poţi cumpăra fără lungi aşteptări şi lupte pentru cote.
1
17,301
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!