CITIRE ŞTIRE:
Un model plug-in hibrid chinezesc, Roewe D7 DMH, a parcurs 2.208 km cu un singur plin de rezervor şi baterie la temperaturi de până la -8 grade Celsius
29 Octombrie 2024 - 08:56
Redacţia PiataAuto.md
Pe lângă faptul că au o piaţă de maşini electrice într-o creştere fulminantă în ultimii ani, chinezii au descoperit în ultimul an că cererea pentru maşini plug-in hibride în ţara lor poate avea un ritm comparabil de creştere, iar asta i-a făcut să se adapteze rapid şi să creeze modele cu autonomie totală mai mare, iar de curând cei de la CATL au anunţat chiar şi o baterie nouă destinată modelelor plug-in hibride, care le-ar
garanta 400 km de autonomie electrică acestora. Acum un model plug-in hibrid chinezesc, Roewe D7 DMH, a marcat recordul mondial de autonomie pentru vehiculele cu acest tip de propulsie, reuşind să parcurgă 2.208 km cu un singur plin de rezervor şi baterie.
Marca Roewe e cea care acum vreo 10 ani producea maşini pe baza platformelor vechi cumpărare de la Rover-ul britanic, în special pe bază de Rover 75. Lucrurile s-au schimbat mult de atunci, însă, iar acum Roewe are maşini cu inginerie demnă de a marca recorduri pentru Guinness Book, după cum aflăm azi.
Cititorii mai fideli ar putea avea un efect de deja-vu la auzul unui plug-in hibrid chinezesc cu autonomie mare, de peste 2.000 km, şi asta pentru că în luna mai 2024 cei de la BYD au lansat modelul
Qin L, cu o autonomie totală declarată de 2.100 km şi un consum mediu de benzină de 2,9 litri/100 km. Existaseră nişte teste interne care confirmaseră aceste cifre, aparent, dar în luna iulie 2024 un youtuber localizat în China a testat în viaţa reală acel model şi nu a reuşit
să atingă nici 1.500 km din cele 2.100 km promise. Dar, desigur, la asemenea teste de autonomie maximă depinde foarte mult cât de aprig îşi doreşte şi poate cel de la volan să obţină un rezultat dus la absolut.
Foto: Imagine din experimentul de autonomie din iulie cu BYD Qin L
Recordul de acum a fost obţinut de un model ce promite în fişa sa tehnică oficială doar 1.400 km autonomie totală, deci în acest experiment de viaţă reală a depăşit cifra cu încă 800 km!
Maşina e dotată cu un sistem plug-in hibrid ce conţine un motor pe benzină, de 1,5 litri, cu o eficienţă termică declarată de 43%, care produce 112 CP. Modelul Roewe mai are şi un electromotor de 204 CP, iar autonomia pur electrică e de 125 km.
Traseul de 2.208 km, pe care l-a parcurs acum Roewe D7 DMH, n-a fost unul de poligon, sau ales pentru a fi maxim de favorabil. Dimpotrivă, maşina a fost condusă pe drumuri acoperite pe asfalt şi pietriş, pământ şi zăpadă, carosabil ud şi uscat şi a avut o diferenţă de altitudine de 1.600 metri, cu temperaturi de până la -8 grade Celsius! Deci, inclusiv condiţii de iarnă!
Traseul, parcurgerea căruia a durat 4 zile, a traversat şi o zonă a deşertului Gobi, dar şi munţii alăturaţi deşertului.
Oficialii de la Cartea Recordurilor Guinness au fost prezenţi la acest experiment, pentru a certifica sigilarea rezervorului şi portului bateriei, dar şi faptul că aceeaşi maşină, cu acelaşi cod VIN, a parcurs întregul traseu. Prin urmare, maşina a obţinut un record mondial certificat oficial.
Consumul mediul de carburant a fost de 2,49 litri/100 km, ceea ce doboară orice recorduri anterioare ale modelelor hibride şi plug-in hibride şi depăşeşte şi orice cifră la care ar putea spera un model de talie comparabilă cu motorizare diesel.
Însă, întrucât noua baterie de 400 km autonomie pentru modele plug-in hibride abia a fost anunţată şi urmează să ajungă în curând pe câteva modele chinezeşti, cu siguranţă vor exista alţi producători din China care vor vrea să doboare recordul de acum prin rezultate şi mai bune.